Lassbo

Okej. Här kommer droppen som fick mitt glas med tålamod inför Karolina Lassbo att rinna över. Läs hur i helvete hon svarar personen som lider av en cp-skada. 
lassbo

Vad fan menar hon med detta?? En CP-skadad person saknar inte massor med komponenter (kromosomer). CP-skada kan man få vid syrebrist, vid förlossningen till exempel. Har inget med en brist av kromosomer att göra. Det Lassbo nog tänker på är Downs-syndrome,

Hon HAR använt CP som skällsord. Kan hon sluta ljuga. Snälla!

Om hon hade stått för vad fan hon sa och ärligt bett om ursäkt för att hon faktiskt använde ordet CP som skällsord så hade jag respekterat henne. Alla kan vi säga saker när vi är upprörda. No question about it.

Men här försöker hon på något sätt försvara det faktum att hon tydliget använde CP som ett skällsord. Genom att påstå att bloggen saknade komponenter, ungefär som CP-skadade tydligen skulle sakna kromosomer. Och iom detta så rättfärdigade hon det hela. Jag blir inte klok på henne.

Det hon säger är ju att CP-skadade saknar kromosomer. Och sen använder hon i samma veva andra ord än CP i det inlägg där hon blev arg på bloggen. Vilket innebär att hon jämnställer en CP-skadad med diverse genitalier och svordomar.

Som sagt, jag har tappat respekten för henne. Då hon så klantigt går ut och försöker försvara det hon gjorde. Hade hon inte bara kunna erkänna och bett om ursäkt?

Alltså, just det att hon använde ordet CP är inte jag blir mest sur på, för det är något som kan slinka ur oss alla. Men när en med skadan säger att han/hon tog illa vid sig. Och hon inte ens då ber om ursäkt för ordevalet är måttet rågat.

En vanlig person hade bett om ursäkt.

Kort sagt. Om man kränkt någon så ber man om ursäkt.

Nu orkar jag inte mer. Jag har saker att packa.

Kommentarer
Postat av: eremo

okej, det var säkert dumt sagt.
men jag gillar inte jargongen som kan bli mellan bloggare - där man smutskastar varandra.
hoppas semestern är/var bra!!!
kram

Postat av: Angelica

Jag tycker också att det var ett fruktansvärt opassande inlägg, man blir mörkrädd. Dessutom förstår inte jag varför man skriver sådana obehagliga inlägg för att en blogg krånglar. Okej, att man kanske slänger ur sig något i verkligheten, men publicera allt på en blogg istället för att kontakta crewet bakom bloggen? Come on!

2007-02-09 @ 09:18:20
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: tina

Yå, keep it going!

2007-02-09 @ 16:22:22
URL: http://tinajosefine.blogspot.com/
Postat av: Karolina på Glamourbloggen

Jag har både tagit bort de ursprungliga inläggen och bett om ursäkt för dem. Det gjorde jag redan dagen efter att de publicerats, så fort min blogg var lagad igen. Så kom inte och säg något annat.

2007-02-10 @ 00:00:20
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: Samira

Karolina är bäst på att googla sitt namn och skriva till folk som skrivit om henne. :)
Hänt mig också en gång.

Håller för övrigt med dig. Bra att, Karolina bett om ursäkt. Bättre sent än aldrig.

2007-02-10 @ 00:12:40
URL: http://abassifar.webblogg.se/
Postat av: Sandra

håller med. riktigt löjligt med folk som använder CP som nåt slags skällsord. bra att nån sätter ner foten.

2007-02-10 @ 17:05:55
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Frallan

Hugah vilket laddat ämne, fast jag kan ju tycka att säga CP i verkliga livet ´kan vara minst lika ointelligent. Använd vanliga jävlar & helvette i stället som oss anständiga personer.
Annars allt bra Freddie?

2007-02-16 @ 12:30:39
URL: http://fralle.blogg.se
Postat av: Fredrik

Karolina:
Jag har inte sagt något annat? Jag menar bara att du istället för att rättfärdiga ditt utspel till personen med CP-skada, så skulle du ha bett om ursäkt. För mig är det lite dålig stil att ens försöka försvara att du kallade bloggen för CP och säger att den saknade komponenter, och i den vevan jämnstället den CP-skadade med din krånglande blogg.

2007-02-19 @ 10:35:47
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Skärgårdsdoktorn

Oj....
Min dotter använder faktiskt CP som skällsord ibland, trots att jag pratat med henne om det.
Hon är 11 och kanske till viss del ursäktad.
Nu verkar det ju som att Karolina här ovan förstått också till slut.
Bra det.

2007-02-20 @ 20:30:11
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/
Postat av: Notskaft (samt Povel Ramel)

Jag gillar inte heller att "CP" används som skällsord, den saken är klar - lika lite som jag gillar att andra diagnoser gör det! Nu har ju vederbörande tydligen bett om ursäkt, och det är väl bra, det. Jag har själv en CP-skada, och jag måste säga att jag tycker att det känns som att just "CP" används mindre ofta som skällsord nu än det gjorde när jag var yngre. Nu är det nog snarare andra diagnoser som råkar ut för samma dumma fenomen...

2007-02-24 @ 18:37:05
URL: http://notskaft.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback