Barnarbetare i Bangladesh

Var på HM idag och inhandlade kläder.

Trevligt och svinigt billigt. Tre snygga tröjor för 350 kronor.

Varje gång jag handlar där slås jag av tanken att i stort sätt alla kläder är gjorda av barn. Det är faktiskt inget vi behöver förneka. Klart de görs på undermåliga fabriker där det finns barn. Hur mycket vi än vägrar inse det. Och är det inte barn så är det män och kvinnor som drivs som slavar.

Och ändå köper jag kläderna utan problem. Utan att ens tveka.

Är kläderna för mig mer viktiga än barnen? Nej, så klart inte. Men jag kan ju inte sluta köpa kläder. Och med ansträngd ekonomi så känns HM som mest relevant. Tyvärr kanske.

Världen är hemsk.

Bortskämda barn i Sverige.

Barnarbetare i Bangladesh.

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback