I Stockholm

Okej. Gårdagen var genialt rolig. Sthlm är verkligen en, hmm, charmerande stad...

Jag och J uppskattade båda Kvarteret Skatan-föreställningen. Det var föhandsvisning, som sagt. Den var hur kulig som helst. David Batra, Johan Glans och Anna Blomberg är precis som i serien. Vanna Rosenberg och Rachel Molin medverkade dock inte. Det var lite synd. De ersattes av en Cecialia Frode. Inte lika rolig. Men helt okej.

Jag vill ha tunnelbana här i Örebro... Kom jag på nu. Det är sick vad smidigt det är.

Stockholm, Stockholm, stan i världen...

Oh, på tal om låtar. Då tåget rullade in på centralen, så satt jag med min iPod nano (Product Red) i öronen och preeeecis då tågnissen välkommnade oss till Sthlm så börjar följande text sjungas i mina öron:

Det stinker från en pissoar
och jag hör hur några pratar:
"Jag älskar mitt meningslösa liv
Hur är ditt liv"
och nån svarar: "Jag är glad att bo
i Stockholm"

Det var Lars Winnerbäcks stämma som dundrade in i mina öron. Och låten? I Stockholm, så klart.  Helt underbar låt för övrigt. Och väldigt osannolikt att just den skulle börja spelas då jag kom fram till Sthlm...

Och en taskig recensent
står och petar i nåt tilltugg
och viftar med en ölbiljett
och säger det här är konst
Jag är i Stockholm

Herr Andersson har drunknat
i ett hav av kaffe latte
Han är kontinental och originell
Han är sorglig, men utvald
att leta efter sig själv
Det är vad som gäller
här i Stockholm

Här hälsar man på vakterna vid Stureplan
Han är killen hela dan
i den här stan
Det stinker från en pissoar
Här har man god smak och pengar kvar
Här träffas man på nån godkänd sushibar
Här i Stockholm

Här är alla lika övergivna
Ensamma, synd om oss
Här går man inte runt och hälsar på
man måste ringa först
man måste boka tid
man måste skynda sig
man måste skärpa sig
man måste komma in
i Stockholm

Det stinker från en pissoar
Det är nån som har somnat där
Det är väl nån som bor där
Han som vankar runt i tunnelbanan
Han är en del av atmosfären
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo
i Stockholm

Just ja, 7-Eleven my ass. De hade öppet efter elva.

Jag känner mig lurad.

Kommentarer
Postat av: Laura

Haha, vilket sammanträffande. Ja, med låten alltså :). Men visst är det sant, visst är det sant. Stockholm är en städernas stad. Stockholm är...Stockholm. Ha en bra söndag, kul att du var nöjd med kvällen!

Postat av: Micke

Seven-Eleven är det bästa som hänt Sverige sedan botboken försvann. När du börja leva på CSN-bidrag så kommer du tacka den som starta 7/11. Ingen fixar kaffe till en så billig peng som dom. Halleluja!

2007-01-14 @ 11:34:41
URL: http://sublim.blogg.se
Postat av: Henke ( Filip Hammar)

Haha sådär känner jag mig varje helg när jag drar till sthlm typ.. Eller näe det mattas av efter ett tag. Inte lika kul med sthlm då.

2007-01-14 @ 12:35:41
Postat av: Malin

Sthlm är najs. Vill flytta tillbaka..

2007-01-14 @ 13:36:52
URL: http://malapala.blogg.se
Postat av: Sofie

Härligt! Alla älskar Lasse :)

2007-01-14 @ 14:56:22
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: Emma

Haha tänker jag på ofta, hur smidigt de skulle va om vi skulle ha tunnelbana här i Örebro. vill verkligen ha deet

2007-01-14 @ 16:44:33
URL: http://emmakristinaa.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till Laura:
I know :)

Till Micke:
haha ja, men still, de ljuger ju en rakt upp i ansiktet...

Till Henke:
haha okej :) Ja, du är ju nästan sthlmare ;)

Till Malin:
jag vill flytta dit tror jag :)

Till Sofie:
indeed :)

Till Emma:
Ja, I knooow :) så smidigt.

ha det BRA

2007-01-14 @ 17:15:39
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Amanda

Alltså 7eleven är tveklöst det bästa i hela Stockholm. Jag går i skolan mellan Odenplan och Hötorget ungefär och det är 7eleven-stråket, jag har trevligt gångavstånd till 4-5 st. Och jag menar på fullaste allvar att deras bullar och kaffegrejs är de bästa! Provade du browniesarna? Ah, vad vore väl en äcklig skollunch utan sleven? Fruktansvärt tråkig...

2007-01-14 @ 21:37:56
URL: http://mopinginstyle.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ja, visst är Sthlm underbart! :) Tycker dock inte att du ska känna dig lurad över öppettiderna, snarare glad över att de har öppet längre. Kul att du hade kul! :)

2007-01-15 @ 00:44:43
URL: http://jessipessi.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Amana:
Det betivlar jag inte haha. Jag menar mest att namnet inte stämmer överens med deras öppetider :P

Till Jessica:
haha ja, jag avr ju tacksam... jag avr lite påpekande ironisk i mitt statement..

ha det BRA

2007-01-15 @ 19:27:11
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: sara

ja.. stockholm is the shiit :D:D Tunnelbana gör en galen ibland dock... speciellt halvåtta på morgonen då man ännu inte riktigt vakna och det ända folk brys sig om är få bästa platsen och knuffas och håller. då hatar man det. Men det är praktiskt:P
HA DET BRA!

2007-01-15 @ 20:11:16
URL: http://kanelbullen.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback