Rockbjörnen


Filip och Fredrik leder galan. Foto: Magnus Wennman (
Aftonbladet)
 
Ikväll smäller det. Rockbjörnengalan går av stapeln. Ett av de finare musikpriserna i Sverige då det är vi, folket, som röstar.

Och som vi alla vet kan det blir lite konstiga nomineringar när man släpper lös Sveriges fjortisar att rösta men sånt är livet.

Galan sänds i TV7 för er som inte är på plats, det vill säga dels mig.. Lite synd. Hade gärna vart där faktiskt. Men jag kan avslöja att Fredrik och Filip kommer göra en spektakulär entré. Jag tror mig veta hur. De har länge sagt att de gör en spektakulär entré men de har aldrig velat säga varför. Men efter lite forskande har jag nog svaret på hur det kommer gå till.

Ur Aftonbladet:
"Vad kommer du och Filip att bjuda på för överraskningar?
– Det vill jag inte avslöja, men det blir konfettiregn och en minst sagt flygande entré. Och vi kommer att vara oerhört varmt klädda."


Herrarna kommer göra entré i en sittlift. Iförda full skidmundering. Sakta flygandes in på scen. Glöm inte vart ni läste det först!

Priserna då? Så här skulle jag gjort: Även om jag är tvärilsk över nomineringarna.

Årets svenska nykomling
  Ola Svensson
  Linda Sundblad
  Basshunter
  Sebastian Karlsson
  Veronica Maggio
Kommentar: Ja, hon känns mest relevant. 
  
  Årets svenska manliga artist
  Darin
  Ola
  Lars Winnerbäck
  Håkan Hellström
  Martin Stenmarck
Kommentar: Svårt val. Inte! Lasse är KUNG, det vet vi alla.

  Årets svenska kvinnliga artist
  Agnes
  Marit Bergman
  Linda Sundblad
  Lisa Miskovsky
  Anna Ternheim
Kommentar: Ja, vad fan. Klart hon är det. Eller något.
  
  Årets svenska grupp
  BWO
  Roxette
  Mando Diao
  In Flames
  Snook
Kommentar: Jaha, jag ville se The Concreats här, men då får det väl bli Mando Diao.
  
  Årets svenska låt
  ”Boten Anna”
  – Basshunter
  ”7milakliv” – Martin Stenmarck
  ”Perfect” – Darin
  ”Rain” – Ola
  ”Come clarity” – In Flames 
Kommentar: Bara skitlåtar. Jag vägrar välja! Jag är besviken.

  Årets svenska album
  ”Break the news” – Darin
  ”Come clarity” – In Flames
  ”Given to fly” – Ola
  ”Ode to ochrasy” – Mando Diao
  ”Changes” – Lisa Miskovsky
Kommentar: Världens sämsta nomineringar! Jag tror jag dör lite nu.

  Årets utländska artist
  Justin Timberlake
  Pink
  Robbie Williams
  Christina Aguilera
  Paris Hilton
Kommentar: Klart han är. 
  
  Årets utländska grupp
  Scissor Sisters
  Red Hot Chili Peppers
  Iron Maiden
  Westlife
  My Chemical Romance
Kommentar: My Chemical Romance känns mest relevant...
  
  Årets utländska låt
  ”Sexyback” – Justin Timberlake
  ”Welcome to the black parade” – My Chemical Romance
  ”The rose” – Westlife
  ”Hurt” – Christina Aguilera
  ”Crazy” – Gnarls Barkley
Kommentar: Lätt. Eller tja, jag ville ha Hips don't lie här...
  
  Årets utländska album
  ”Futuresex/Lovesounds” – Justin Timberlake
  ”Stadium arcadium” – Red Hot Chili Peppers
  ”A matter of life and death” – Iron Maiden
  ”Back to basics” – Christina Aguilera
  ”I'm not dead” – Pink
Kommentar: Fan vad enformigt allt är. Jag väljer inget här. För jag kan inte. Vart är Modern Times med Bob Dylan? Vart är hedern?

Kommentarer
Postat av: skyler

håller med på årets låt. var tusan är tex lisa miscovsky?

Postat av: Lenne

Jag röstar på fröken Lisa på artist och album. Men vad skönt att läsa att fler anser att Modern Times har blivit bortsedd!

2007-01-11 @ 15:53:45
Postat av: Sara

Jag håller med dig.. Det är bara skit nomeneringar.
Bara skit musik. Ge mig Amos Lee och The Kooks! XD

2007-01-11 @ 16:29:38
URL: http://sarakristina.blogg.se
Postat av: micke

2006 kom inte med sådär jättemkt härlig svensk musik, det skulle va moneybrother i december isf..
Jag minns en låt han rev av på förra årets rockbjörnen, kommer inte ihåg va den heter, Vilken show och artist denna lilla Wendin är..
-micke

2007-01-11 @ 16:39:35
URL: http://mickegfx.blogspot.com
Postat av: Amanda

Mando diao ska vinna på Årets svenska grupp! annars är det sjukt.

2007-01-11 @ 16:46:06
URL: http://giers.webblogg.se
Postat av: Amanda

Såg du också bakom kulisserna-grejen på aftonbladet.se eller? Hehe ;)

2007-01-11 @ 16:54:48
URL: http://mopinginstyle.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Till Skyler:
Lätt att Moneybrothers "Dom vet ingenting om oss" passat där :)

Till Lenne:
Ja, Bobby är fan kunglig.

Till Sara:
Allt är ju inte helt skit.. Lasse är bra.. men nästan allt annat är skit... haha

Till Micke:
Lill-Bruce ;)

Till Amanda:
haha kanske det :)

Till Amanda:
Ha :) fast Mr Wikingsson har ju avslöjat lite :)

Ha det BRA

2007-01-11 @ 17:14:03
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Erika

Håller på In Flames som bästa svenska :) Ska bli spännande att se ikväll!

2007-01-11 @ 17:51:18
URL: http://eysa.blogg.se
Postat av: Spanskmannen

Vilken katastrof, sämre nomineringar än till fotbollsgalan.

Att inte nominera Melody Club till någonting och framför allt inte ha med "Hips don't lie" som årets låt gör ju att det blir omöjligt att ta galan på allvar. Kanske det sämsta jag sett!

2007-01-11 @ 18:52:31
URL: http://spanskmannen.blogg.se
Postat av: Miah som gillar Jake Gyllenhall för att han är så snygg

Att Rockbjörnen sänds på något som heter 7:an sucks! Men ärligt, Agnes som årets svenska artist?? Anna Ternheim om jag får välja!

2007-01-11 @ 19:39:13
URL: http://miah.blogg.se
Postat av: Lisa

Håller med dig på dem flesta! Except from att jag hejar på Justin & Scissor Sisters, erkänn att I don't feel like dancing får en att känna precis tvärtom!

2007-01-11 @ 19:45:00
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Marianne

TV7? Vad är det för kanal? menar du ZTV? Faack, jag som inte har ZTV! Suck!

2007-01-11 @ 19:47:40
URL: http://exceptionell.blogg.se
Postat av: R

Btw, tack för videoguiden. ;)

2007-01-11 @ 20:15:01
Postat av: Anonym

TACK FÖR TIPSET
OLA ÄR KUNG ;)= ;)

2007-01-11 @ 20:37:42
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: (we)laaavmusic

Lasse må vara kung, men vad har han gjort i år?

2007-01-11 @ 20:40:14
URL: http://laaavmusic.blogg.se
Postat av: Anonym

oj det hade jag glömt. filip & fredrik får man icke missa =)

2007-01-11 @ 20:47:59
Postat av: öja

När har du tänkt lära dig skillnaden på var och vart då?

2007-01-12 @ 01:45:29
Postat av: Fredrik

Till erika:
okej :) de är okej.. inte mer :P

Tiull Spanskmannen:
Katastrof är en underdrift.

Tll Miah:
haha... Agnes är väl en artist ;)?

Till lisa:
haha det ahr du rätt i :)

Till Marianne:
Ne, tv7 finns :P Aftonbladets tv...

Till R:
Ingen orsak...

Till vanda:
Ingen orsak

Till (we)laaavmusic:
I år har han inte hunnit mycket. men förra året gjorde han mycket ;) släppte en bra samlingsplatta och hade somamrens konsert :)

Till Anonym:
precis :)

Till Öja:
never :P

ha det BRA

2007-01-12 @ 12:11:48
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Theresia (Jude Law)

Hips don't lie?! Jag är i djup chock, det är en av de sämsta covers som nånsin gjorts och som dessutom ger smärtsamma skavsår i öronen =/
Lite förvånad att inte The Killers är med men nomineringarna var uschliga, bortsett från Mandos iofs.

2007-01-12 @ 16:32:21
URL: http://castnoshadow.blogg.se
Postat av: Fredrik

Till Theresia:
Hehe... Ja, The killers borde vart nominerade!

Ha det BRA

2007-01-14 @ 10:58:31
URL: http://www.freddan888.blogg.se
Postat av: Charlie

är det svenska folket hjärntvättade? hur fan kan bwo få priset för årets svenska grupp? HUR? mando dieo var fan värd det !

2007-01-17 @ 19:49:07

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback