Inspirationen är på semester och berusar sig...

Jag vill skriva något bra. En sjukt jävla bra text.

Jag försöker. Men det vill sig inte.

Jag har bara bloggat korta små inlägg om min vardag på senaste tiden. Det var länge sen jag verkligen skrev något bra. Och jag kan faktiskt inte förstå varför ni fortsätter läsa. Men givetvis uppskattas det att ni läser vidare, även om det mesta jag skrivit är skit.

Känns lite slitet att använda ett uttryck som; "den som väntar på något gott..." Men det passar - tyvärr kanske - väldigt bra in på den här bloggen.

Jag skriver givetvis bara för mig själv och det innebär ju att jag kan skriva vad jag vill. Men det känns som att jag börjar bli skyldig er något bättre än vad jag gett er på sistone.

Tyvärr har min inispiration legat på latsidan. Den har tydligen gått på semester, givit sig av till en söderhavsö för att dricka Margaritas och dega i en hängmatta uppspänd mellan två palmer, som lutar lite sådär snyggt ut över stranden. Så där ligger den - min inspiration - och berusar sig i solen, med avbrott för att svalka sig i det klarblå (gröna?) vattnet.

Han har lämnat mig här att dö.

Den jäveln.

Jag försöker skriva. Skriver ibland ett halvt till ett A4 med text, för att sedan kasera hela alltet, bara för att jag inte gillar vinkeln jag gjort på texten. För att det känns platt, tråkigt, trist, dåligt, oläsligt, flummigt, straffbart uselt, sugigt, pinsamt, ja helt oinspirerat helt enkelt.

Det är för jäkla jobbigt. Hoppas den kommer tillbaka snart, jag menar hur kul kan det vara att ligga i en hängmatta och dricka drinkar och bara njuta av söderhavet, då den kan vara här och skriva med mig?

Fan...

Nästa gång är det jag som sticker och han som får sitta kvar med skrivångest.


Kommentarer
Postat av: emelie

vettigt, eller inte, jag läser fortfarande flera gånger dagligen.

Postat av: sara j

ärsch jag väntar. för jag vet att jag kommer itne vänta förgäves... eller hur de nu stavas!! stor kram som ska ta bort skrivkrampen!!

2007-07-08 @ 00:16:04
Postat av: Amelie

Jag tycker inte att det gör så mycket att din inspiration rest bort lite grann, du skriver så jäkla bra ändå att man helt enkelt inte kan låta bli att klicka in sig här (;

2007-07-08 @ 01:19:51
URL: http://mercedescamera.blogg.se
Postat av: Fredrik

Emelie: tack du :) men du får skicka räkningen från psykologen till mig, lovar att betala den ;)
Sara: Tack! :) snällt av dig, tycker jag. Hoppas kramen hjälper ;) kram på dig med.
Amelie: oj, tack! grymt snällt!

2007-07-08 @ 11:59:41
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: gabriella

du skriver skönt iallafall. Blir inte tråkigt att läsa! :)

2007-07-11 @ 21:53:05
URL: http://gabriellamartinsns.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback