Jonzon.

Jag är helt såld på Kristoffer Jonzons album EGO ända sedan jag hörde låten "Vi". Det var då jag var i Sthlm och besökte Gröna Lund mitt under Sommarkrysset, då han och Mikael Wiehe framförde den låten.

Jonzon beskriver sitt album så här;
-Inga gitarrer, ingen rock! Bara piano, bara pop!


Och det finns inte en enda gitarr med på hela skivan. Bara piano och diverse andra instrument, vilket jag tycker är lite spännande att han har motstått frestelsen att ha med ett sånt prominent instrument som just gitarren.

Albumet varierar lite men det finns ett par riktigt bra låtar med. Bland annat "Astrnaouten", "Kyssen vid Rosenlund" och som sagt, låten "Vi" är riktigt bra.

Så det som spelas just nu är alltså Jonzons album EGO. Hur bra som helst.


Kommentarer
Postat av: Filippa

Haha, fan vad skönt att veta att nån annan också är som chandler.. Jag är snarare nånstans mellan pheobe och chandler, tror jag. Kanske lite joey.. Och tack! :)

Postat av: Fredrik

Filippa: Ingen orsak :)

2007-07-22 @ 14:39:29
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback