Notes:

När jag är ute på krogen och ska kommunicera med mina kära kompisar på dansgolvet så skriver jag alltid meddelanden i antecknings-funktionen på mobilen. För de brukar aldrig höra vad man säger då musiken spelas.

Jag tenderar att eenbart använda mig av anteckningarna ju mer kvällen lider, har jag märkt. Vilket är något många stör sig på.

I alla fall. Dessa anteckningar sparas oftast och jag tänker dela med mig av dem till er.

Här kommer ett urval av mina konversationsanteckningar från igår kväll/natt.

---
"Mina jeans kostar 1900. Jag vill bara göra er uppmärksamma på det! JL".
---
"Jag är klädd i enbart märkeskläder. Fy fan vad töntigt av mig! Vad är det för fel på HM? Jag har ju HM också.. men inte ikväll".
---
"Hmm värdet av min klädsel ikväll är dryga 3000".
---
"Jag köpte en propplösare, en fyra. Det är billigare och räcker lika länge som en sexa. Jag är så sjukt smart".
---
"Ja, jag har din garderobsbricka... Tror jag...".
---
"Varför väljer man att ställa sig sådär och dansa? Titta bakom dig".
---
"Förlåt, jag ska sluta skriva allt".
---
"Man märker vilka som är 89:or här...".
---
"Örebros uteliv är väldigt ostureplanigt har jag kommit fram till. Och det är ju bra på många sätt".
---

Nu är ju många av de här anteckningarna tagna helt ur sitt sammanhang och det ska ju sägas att jag inte är i helt nyktert tillstånd när de skrivs och jag vill helst inte kännas vid några av de där.

Men va fan, vi - jag och ni - har ju lekt så länge nu så sånt här är inget jag slkämms över.

Nu kan ni börja dra slutsatser om hur jag är som person utifrån de där raderna om ni vill. Det går säker och många brukar göra det. Tro sig veta hur jag är som person efter att de läst ett inlägg alltså.

Allt från genial till helt IQ-befriad. Visst är det härligt?

Det här inlägget blev plötsligt väldigt osammanhängande. Kan det vara en retroaktiv berusning?

Kommentarer
Postat av: Laura

Haha, retroaktiv berusning. Funny. Själv är jag förvånansvärt pigg efter att ha kommit hem halv fem imorse och klivit upp halv tio för att gå till jobbet ;). Men är det fest med kollegorna så är det.

Postat av: Sophia

Jag gör exakt samma sak!
Det är sjukt smart, personen man snackar med uppfattar ju det man vill säga direkt, och man slipper vakna med ont i halsen dagen efter för man skrikit sig i genom alla konversationer!
Fler borde göra så xD

2007-07-28 @ 18:45:19
URL: http://phiia.blogg.se
Postat av: Amelie

"Man märker vilka som är 89:or här..." Haha! Får man fråga vad du menade med det? :P Bara undrar om man ska ta åt sig för att vi har något speciellt beteende eller liknande ^^ (fast så brukar vi iofs alltid säga om 90:or...)

2007-07-29 @ 02:47:59
URL: http://mercedescamera.blogg.se
Postat av: vandaoao

HAHA, du är så jäkla smart fredddie, att jag inte tänkt på´notes fukktionen i mobilen innan ! ;D

2007-07-29 @ 07:35:55
URL: http://metrobloggen.se/vanda
Postat av: Theresia

klart du är smart, det har jag ju sagt förut :P
Bodde hemma och här kör jag på att skrika alt. dra med sig personen man kommunicerar med till tystare hörn. Enda problemet här är att jag ibland varken fattar eller hör vad folk säger så svaret brukar bli yeah *nickar* om jag tröttnat på att fråga om. Något komiska situationer har uppstått redan efter tre utgångar och sex veckor här. Typiskt theresia :P

2007-07-29 @ 10:25:19
URL: http://castnoshadow.blogg.se
Postat av: Fredrik

Laura: I'm a pretty funny guy, you know.. :)
Sophia: Smart :)
Amelie: haha :P om man säger så här, 89orna är väl de som är mest omogna. det är mer rutin på de äldre.
Vanda: I know :)
Theresia: Du får berätta mer ju! :) Mejla mig! Eller så mejlar jag dig. Kram

2007-07-29 @ 23:22:24
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback