Sunny Beach

Vad ska jag säga. Allt det här som skrivs om SB vet jag inte hur jag ska ta till mig. Då jag inte alls kännde av det där då jag var i Sunny Beach för någon månad sedan. Vad vet jag, kanske är jag för liberal mot att folk dricker... Men jag vill inte tro det.

Visst, det finns ju givetvis mycket saker som händer, men att det skulle vara signifikativt för Sunny Beach justvill jag inte vara den som säger, för det tror jag inte. Jag tycker att det var väldigt tryggt då jag gick själv genom staden på kvällarna. Och alla jag träffade på var enbart trevliga. Sen ska man ju inte sticka under stolen med att några blev lite väl redlösa, men det var inte alls så farligt ändå, som texten i Expressen vill få det till.

Hela artikelserien som har florerat nu i Aftonbladet och Expressen om hur farligt Sunny Beach är känns tills tor del helt främmande för mig, vad gäller min syn på hur det var där nere och flera andra som jag pratat med som också vart där känner heller inte igen sig i hur det beskrivs där nere.

Vad vet jag, det kanske är tidningarna som gräver fram grädden av det värsta och då blir det ju givetvis ett farligt ställe. Jag stödjer givetvis inte mord och tycker att det är helt sjukt att han har blivit mördad i Bulgarien. Men jag tror att det är av den anledningen de gräver fram så mycket nu om hur "farligt" Sunny Beach är. Det som inte framgår är vad som var orsaken till händelsen.

I alla fall så hoppas jag att de löser det där mordet och att polisens agerande utreds (vad det nu skulle hjälpa...). Men jag tycker det är synd om folk väljer att inte åka till Sunny Beach nu, bara för det som skrivs. Jag personligen hade en av mina bättre semestrar där.

Det enda man bör tänka på är att det ÄR mycket alkohol som flödar, likaså annat jox. Men om man inte går runt och tigger om stryk, så får du inte stryk.

Nu måste jag springa till tåget.

Kommentarer
Postat av: Pettan

Sunny Beach är inte värre än nåt annat partyställe. Kos, Magaluf, Ayia Napa o Ibiza... det är samma grej vart man är. På både gott o ont. Gäng åker dit, festar, supar o skakar rumpa. Ibland händer det skit när nån råkar i trubbel, nån blir rånad. Själv har jag haft förbannat kul på såna fest-resor, men det har inte vart smärtfritt. En polare blev jagad av skottar, en annan fick stryk o rånad av några poliser.
Har inte vart just på Sunny Beach, men kan inte tro att det är värre än nåt annat partyställe.

2007-07-19 @ 18:41:44
Postat av: -

Var i Sunny Beach förra året på många av ställena som skrivits om och det känns som bilden av SB är en aningens snedvriden i tidningen. Dom tar det extrema och struntar i det allmäna. Men jag drar mig inte för att åka dig igen :)

Postat av: Sandra

Skulle inte dra mig för att åka till Bulgarien pga. det som medierna rapporterar... Snarare pga. att jag mest hört negativt från de som varit där - typ dålig service och tråkig kultur. Men har själv aldrig varit där så man vet ju aldrig :)

2007-07-19 @ 22:04:02
URL: http://sandrafackel.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Det är klart att tidningarna rotar fram minsta lilla grej när det händer något fruktansvärt. Men det jag blir mest förbannad på är hur kvällstidningsreportrarna intervjuar packade ungdomar som säger något urbota dumt i stil med "Ja, maffian är helt galen i Bulgarien". ÅHHH, hur puckad får man vara som journalist som ens tar med ett sådant citat från en berusad tonåring som inte varit med på historielektionerna de senaste tio åren?

2007-07-20 @ 09:35:40
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fredrik

Pettan: Precis!
Moe: Ja var också på ställena och den är grymt snevriden :/ Sandra: Inte dålig service, det tycker inte jag i alla fall.. Men visst det är en ren sola och bada-resa.. I alla fall om man åker till Sunny Beach liksom. Men bulgarien ahr nog sin kultur om man ger sig iväg från turistigeheterna.
Angelica: Word!

2007-07-20 @ 22:27:19
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback