Svenskt musikgeni.

Pappa köpte ett samlingsalbum med Ted Gärdestads låtar. Ett album jag och han kollade på i Sthlm. Men jag sa att jag nog inte skulle köpa det. Så det slutade som sagt med att han köpte det. Nöjd som ett svin var han, då det var så prisvärt.

Just nu är det inte pappa som lyssnar på det albumet. Det är jag som snott det...Ted Gärdestad är en svensk musikskald utan dess like. Han lyckades verkligen fånga livet i sina texter tycker jag.

"Jag ska fånfa en ängel, fånga en ängel,..."

Min kära far är för övrigt lite sur på mig, då han anser att jag lika gärna kunde köpt det där albumet själv om jag nu skulle lyssna så mycket på det.

Haha.


Kommentarer
Postat av: Babyfood

Haha, ja kanske har han rätt, men vad har man egentligen föräldrar till om inte för att sno deras saker? ;)
För mig är Ted Gärdestad sommar, och kommer alltid vara. Hans musik gör en lycklig.
Vi skulle nog gärna se den där bilden på ditt nya hår nu :P

Postat av: Fredrik

Babyfood: haha precis :P. Ted är grym... eller var.. eller nä, är..

2007-07-20 @ 22:24:57
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback