Mona Sahlins första tal.

Jag måste säga att jag är imponerad av Mona Sahlins första tal som partiordförande. Det var ett bra tal som tog upp viktiga frågor och angelägenheter.

Jag hoppas verkligen hon kan bära upp posten som partiordförande och leda Sossarna till valseger 2010. Och jag tror nog faktiskt att det är möjligt.

Detta gör mig glad:

?Vi måste förstå bättre vad som driver våra entrepenörer. Deras verksamhet är fjärran toppdirektörer och guldkantade optionsprogram. Drivkraften är att få vara egen att slippa underordna sig, tjäna pengar och få förverkliga din dröm.
Företagaren behöver precis som vi andra trygghet att våga satsa mer. Vi kan bli entrepenörernas parti, för är det någon som tror på människans förmåga och idéer så är det vi. Det behöver inte piskas fram. Vi tar med oss entrepenörerna in i framtidsdiskussionen om jobben. Det är min bön till er.?


Det där är precis det som jag hoppades Mona skulle säga. Jag vet att om någon kan göra det bra för entreprenörer i Sverige så är det Mona. Hon har den rätta inställningen.

Det känns bra, den lilla skepsis som fanns hos mig har lagt sig. Skönt.

Nu hoppas vi att Mona kan ta Sossarna in i tiden. De behöver en renovering.

Men något som gjorde mig glad är att Wallström är tillbaka på en betydande post inom partiet. Och att Jan Eliasson också ska vara med och driva arbetet inför nästa val tillsammans med Margot. Man kan väl säga att mona trumfa lite då hon pressenterade dessa två. För de är, så klart, sossarnas ess i rockärmen.

Men som sagt, 2010, ett nytt och fräsht Sosseparti - med solidaritet som grund, tar hem valet.

Kommentarer
Postat av: micke

På tal om något helt annat herr fredrik, har du hört When the saints goes marching in med springsteen...så sjukt skön låt där massa andra nynnar med, jag har nån version från stockholm 2006 jag kan sända dig om du känner dig manad att höra en vidunderligt vacker visa :)

Postat av: J.Le

Hoppas att du har rätt!

2007-03-18 @ 19:34:29
URL: http://mitthjartasmalmo.blogg.se
Postat av: Fredrik

J.Le: Ja det hoppas vi!

2007-03-20 @ 16:30:25
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback