Vi behöver SVT och SVT behöver oss.

Jag älskar verkligen SVT!

Jag kan inte förstå hur det finns så många negativa till SVT. De gör helt klart bättre TV än Kanal 5, TV3 och TV4. Sen att de andra kanalerna sänder mycket mer underhållning än SVT gör är ju en annan femma.

SVT behövs för att få mångfald i det svenska TV-utbudet. Jag fullkomligt älskar SVT.

Anders och Måns.
Så ska det låta.
Världens modernaste land.
Svenska dialektmysterier.
Värsta språket.
Vita Huset.
Kvarteret Skatan.
Stockholm Live.
Playa Del Sol.
Jultv.
Alla BRA barnprogram för barn.
Mello.
På spåret.
Dokumentärer.
Updrag Granskning.
Antikrundan.
Enturage.
Musikbyrån.
Alla bra dramer som gått genom åren (Svensson Svensson, Poliser, Mäklarna, Rederiet mm).
Vetenskapens värld.
HippHipp
Sportspegeln
OS
VM i fotboll.
EM i fotboll.
Diverse andra VM och EM.
Nip/Tuck.
Julkalendern.

Fattar ni hur sinnesmycket SVT har bidragit med!

Vad har Kanal 5 bidragit med, egentligen? Lite CSI, OC och även dokumentären om "Världens största penis", som de nog sänt en miljon gånger. Och självfallet, Filip och Fredrik.

Jag gillar Kanal 5. Men jag skulle inte klara mig utan SVT. Det är väl det jag vill ha fram. SVT behövs för att hålla upp nivån på svensk tv. de har något för alla. Dessutom slipper man reklamen!

Jag kommer gladerligen betala min TV-licens, då jag ska börja betala den. För utan SVT skulle svensk tv vara jävligt fattig.


Kommentarer
Postat av: Pettan

Kanal 5... ja du, Vänner gick ju ganska bra ;). Sen vill jag bara ta o pusha lite för Canal+, som trots allt är den kanal där man allra först (i sverige) kunde se bl.a. Entourage, House och Heroes.
Jag gillar också SVT, men det är lika surt varje gång TV-licensen dimper ner i brevlådan. Tro mig

Postat av: Spanskmannen

Nej du, det är mycket som inte stämmer där!
Svt har spårat ur totalt och är idag bara ett tragiskt försök till en tv-kanal. Man har släppt ifrån sig rättigheterna till alla evenemang, köper inte in något som helst av värde från andra länder utan försöker istället producera egen skit som typ "Bingo Royale". Och detta ska vi betala 2000/år för, personligen kan jag ju säga att det aldrig kommer att hända.
TV3 kan jag ju tycka att de inte håller speciellt proffsig klass, men både TV4 och Kanal5 utklassar ju Svt i proffsighet. Dessutom så har man så mycket bättre program än vad Svt har. Fast det är klart, om så där en 50 år kommer jag säkert också uppskatta Antikrundan, På Spåret eller Uppdrag Granskning.
Svt saknar fullständigt rättigheter till all form av fotboll och ishockey som finns i världen, allt detta sänds i TV3, TV4 och Kanal 5. Fotbolls-EM kommer inte heller det att sändas i Svt, eftersom cheferna på Svt tog dom pengarna och stoppade i egen ficka. Istället frestar Svt med konståkning, Simhopp och Beachvolleyboll, tack och lov finns det ju seriösa kanaler som TV4 och Kanal5 som förser oss med sånt.
Kan slutligen då tillägga att om du tror att Svt inte sänder någon reklam så har du blivit lurad. Svt sänder ingen reklam under programmens gång, men mellan programmen sänder man lika mycket/mer reklam än t.ex. TV4. Skillnaden är att TV4 gör reklam för läsk och bilar medan Svt gör reklam för sig själva och hur jävla bra man är (ett desperat försök att rädda kvar tittare). Tillslut blir det bara äckligt.

2007-03-27 @ 11:08:16
Postat av: eremo

du kan ju inte allvarligt mena att du tycker att Svensson Svensson var ett drama?!
Haha!
Och sen behöver ju inte ens diskutera skitserien Poliser, däremot är Höök bra!

2007-03-27 @ 11:55:26
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Pettan: Canal+ ska ha kredd som f-a-n... De har haft känsla för serier.
Spanskmannen: Dels så menar jag vad SVT gett os med det där där uppe. Och jag tycker det är synd att de tappar rättigheterna till mästerskapen. För i de sändningarna har SVT utklassat alla andra kanaler. Kanal 5 har som jag sa, en mer underhållningsinriktning, med komediserier, vilket jag gillar. Kanal 5 är en bra kanal. TV4 tycker jag också är en bra kanal. Men nog är SVT proffsigare än kanal fem och tv4. Det tycker i alla fall jag. Men smaken är ju som baken, delad. Jag tycker Updrag granskning är kungligt, likaså Så ska det låta. Ja, SVT gör reklam för deras egna program, med DET gör så väl femman, tean och fyran, så där är de inte ensamma. Men man slipper som sagt reklamen mitt i sändningarna och jobbigt kommersiell reklam, i den bemärkelsen att det är produkter/tjänster som säljs.
Eremo: Ja, Svensson Svensson faller in under Dramaproduktioner. Likaså Playa Del Sol. Sen att det kanske inte uppfattas som ett drama är en annan sak. För övrigt tycker jag Poliser var bra :P och ja Höök är bra :)

2007-03-27 @ 12:57:16
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Lisa

Mm, det är sant, tänk svensk tv utan SVT! Det skulle ju inte alls gå nå vidare. Tänk en sommar utan fotbolls-mästerskap eller en vinter utan Kalles jul! Oj, kan man verkligen kalla det ett (tv)-liv?

2007-03-27 @ 13:04:20
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: Amanda

GILLAR du Stockholm Live?! You gotta be freaking kidding me.

2007-03-27 @ 13:11:32
URL: http://mopinginstyle.blogspot.com
Postat av: eremo

jaja, jag låter dig hållas lammköttet.
;)

2007-03-27 @ 13:20:44
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Lisa: Precis :)

Amanda: Haha ne faktiskt inte. Men jag ville mest peka på SVT's mångfald. Att det finns något för alla.

Eremo: Haha erkänn att jag hade rätt :)

2007-03-27 @ 14:13:05
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: eremo

Du har aldrig rätt.
Jag däremot har jag alltid rätt, en gång trodde jag att jag hade fel, men jag hade rätt då oxå.

2007-03-27 @ 14:38:56
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: vaaaaaaaaaandA

NÄEEEEEEJ!

2007-03-27 @ 19:04:05
URL: http://adnav.blogg.se
Postat av: Pia

Du får inte glömma "Allsång på skansen" som SVT sänder om sommaren :) Bästa programmet ever :D

2007-03-28 @ 08:46:48
URL: http://peidi.blogg.se
Postat av: Evelina

FRedik, du har så rätt så rätt! Har själ levt med skogs-tv nästan hela livet och klarat mig utmärkt ;)

2007-03-29 @ 21:53:32

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback