"Har du Kanal9?". "Kanal9? Vad fan är det??".

Att EM-kvalet sänds på Kanal 9 (!!!) är så jävla fel det kan bli. Kanal 9, vilka vet att det finns en Kanal 9? Jag förvisso, men det finns nog masser som inte vet vad det är för spektakel till kanal. Att sända en av årets höjdpunkter, landskampen mot Danmark, derby!!, på en kanal som typ två personer har tillgång till är åt helvete.

Vad gör Kanal 5 egentligen? Hur kan de ta ett så korkat beslut som att lägga matchen i deras okända systerkanal som i vanliga fall bara visar Falcon Crest 24/7??

Jag är förbannad.

Och nej, jag har inte kanalen.
Måste hitta någon som har den nu bara för det.

Aldrig att jag gör som de vill, att jag ska skaffa kanalen.
Så jag kan se matchen. De som satt på marknadsföringsavdelning och kom på den här kuppen, att de lägger en stor match i en skitkanal så att fler köper den är så illa att jag inte vet vad jag ska säga.

Jävla idioter.

Kommentarer
Postat av: Lisa

What!?
Kanal 9?
kul.

Postat av: eremo

men du, gör som jag då. jag ska till Råsunda 6/6 och kolla in Sverige-Island.
:)

2007-05-23 @ 13:14:17
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: alex

Kanal 9 e kvalitet ju!
Dom sänder bl.a. massa gamla Wooster&Jeeves - avsnitt, där Hugh Laurie (House du vet) pratar brittiska och e helt...briljant, som alltid. SKAFFA DEN! Det e faktiskt värt det:)

2007-05-23 @ 14:39:20
Postat av: Fredrik

Lisa: Inte direkt kul... för jag ahr den inte haha.
Eremo: Åh det vill jag göra!
Alex: Tycker femman kan börja sända den serien. ´Jag ställer mig mest mot att kanalen känns onödigt, då femman lika gärna kan sända serierna haha. Klart jag vet vem Hugh Laurie är ;) I love the guy! Så att säga.

2007-05-23 @ 17:28:22
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Spanskmannen

Kanal 9 är en utmärkt tv-kanal ska du veta. Ska man bli större, som Kanal 9 försöker med, så måste man erbjuda riktigt bra tv.
Många har Kanal 9 gratis i sitt basutbud (känner ingen som INTE har den) vilket innebär att du sitter och gnäller på gratis-tv, vilket jag tycker är bland det uslaste man kan göra.
Istället för att kritisera och ifrågasätta gratiskanalen Kanal 9 kanske du borde ringa dina bästisar på Svt och fråga varför dom istället för att köpa rättigheterna och visa matchen, köper in en dansk dramaserie i 14 delar och visar istället?

2007-05-23 @ 17:49:25
Postat av: Lisa

Du får la komma hit då, själv ska man nog bort dessvärre, men man kanske smyger in till nån tv!
Förstår tanken, de måste ju få fler tittare. Dock lite skumt med tanke på att just så få människor har kanalen!

2007-05-23 @ 18:17:52
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: denise

haha. helt sant. och jag har också toyota-sången på hjärnan!! bra reklam förresten. men jag kunde inte kommentera det inlägget så jag gör d här ist. var väl nån bugg. säger vi. d låter bra. /denise

2007-05-23 @ 21:46:58
URL: http://deniselaxen.blogg.se
Postat av: Fredrik

Spanskmannen: Jag har inte Kanal 9. Vi har i princip alla kanaler, utom kanal 9. Vi har tv7, men inte kanal 9. Därför anser jag att kanal 9 är en kanal som inte är värdig sända fotboll. Viasat hade i alla fall hyggligheten att sända matcherna i Trean. Kanal 5 lägger dem i sin systerkanal. Helt crazy enligt mig. Helst av allt skulle SVT sända detta, men tyvärr så har de en begräsad budget till sport och då SVT ska sända mångfald av tv-program så får de tyvärr stå över.
Lisa: Snällt! :)
Denise: Den låten är så galet catchig... Buggen är fixad.

2007-05-23 @ 21:52:06
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är lite skumt... jag har kanal9 halva dagen.. sedan går det inte att se..

2007-05-24 @ 10:26:17
URL: http://kassandra.blogg.se
Postat av: Fredrik

Kassandra: :/ du ser! Det ör en salladskanal :P

2007-05-24 @ 18:16:10
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback