Man viker av åt höger. See?

Ni vet när man går på gatan och möter någon; då måste man ju manuvrera sig själv ur vägen för den personen som man möter. Problemet är ju att i alla normala personers fall så tänker de ju samma sak. De onormala är idioterna som bara plöjer rakt fram och går in i folk, samtidigt som de trycker till lite extra (något som många idioter gör på tex krogen).

I alla fall, vi normala viker undan. Men ofta så viker man åt samma håll så att säga.... Så istället för att man öppnar upp vägen för varandra så låser man sig och nästan går in i varandra. Sen står man där och ska akta sig och släppa förbi den andra, vilket båda försöker. Det resulterar i att man står och tar kliv åt sidorna och fortfarande blockerar varandra. Tills någon ställer sig åt sidan bestämt och släpper förbi den andra.... Visst har ni vart med om det?

Nu kommer vi till kärnan kring det här dilemmat. Om alla följer regeln att man viker av åt höger så skulle detta inte ske. Höger är rätt håll att vika åt, eller hur? And don't you come here and yell att det är vänster som gäller, för så är det inte.

So, from now on kan vi väl alla vika åt höger?

Guld!

Kommentarer
Postat av: Isabell

Hahahaha det där händer nog mig minst en gång i veckan. Alltid lika pinsamt. Eller kanske inte pinsamt, men ja...du fattar säkert!

Postat av: Sara

hände mig idag på gymmet... men jag brukar tänka så här.. hehe nee men jag är så överlägsen alla andra, jag är bäst, störst och snyggast - därför får alla väja för mig så går jag rakt fram. ;)

2007-11-15 @ 19:25:48
URL: http://slope.blogg.se
Postat av: Lilli

Är man stockholmare så är man, lägger på mördar "hej-jag-har-jätte-bråttom-och-är-extremt-viktig" blicken och skyndar bestämt rakt fram!

Nämen alvarligt, du borde driva vidare det där med högerregeln alltså! Mkt bra initiativ!

2007-11-15 @ 22:36:53
URL: http://sandqvist.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Isabell: jag fattar haha
Sara: haha! Du är nog överlägsen alla andra :)
Lillie: haha ja precis! och ja, visst är det... vidaredrivandet är igång!

2007-11-16 @ 22:58:25
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback