Ni.

Ni är galna vet ni det? Allesammans av er! Jag har inte skrivt a good pice på typ trehundra år och den senaste tiden har jag knappt skrivit något at all. Men ändå dyker ni upp där, i statestiken. Alla ni som varje dag besöker den här bloggen. Ni är precis som talen var för mig i avsnittet om derivata i Matte C-kursen på gymnasiet, nämligen obegripliga.

Jag förstår inte varför ni traglar in på den här adressen. Det är så jag nästan hatar det. Vad jag än gör så finns ni alltid där, samma klump människor, varje dag. Och ni möts nästan varje dag av besvikelse. Men ni ger inte upp. Som jag velat göra flera gånger. Men jag kan ju inte göra det. För att jag vet att ni inte gör det.

Det är jobbigt.
Men.
Jag älskar var och en av er för att ni varje dag kommer in här och vill läsa något.

Det känns som att ni fortfarande tror att jag kan. Och det känns oerhört skönt.
Ska bara försöka genomföra det också. Så att ni får rätt.
Jag ska skriva något bra.

Men när får tiden utvisa. Jag hoppas bara ni inte ger upp innan dess.

Ni tappra själar där ute.

Ni.

Kommentarer
Postat av: mqlin

äh, vi hänger nog kvar här ett tag till... ja gör de iallafall ;P

Postat av: k

Vi vet ju att du kan skriva jävligt bra, ibland :)

2007-11-05 @ 09:47:50
URL: http://uo.blogg.se
Postat av: Sara

jag men vi älskar ju dig fredrik:)

2007-11-05 @ 13:13:08
URL: http://slope.blogg.se
Postat av: Malin

We believe in u! :)

2007-11-05 @ 15:03:39
URL: http://malapala.blogg.se
Postat av: Lilli

Hey, give yourself some credit! Jag menar bara för någon dag sedan skrev du ju ett ur gulligt inlägg om din kompis!

2007-11-05 @ 16:16:55
URL: http://sandqvist.blogspot.com
Postat av: Sara

Håller med ovanstående om att inlägget om Sara var muchos fint!
Och vet du, ge upp gör "vi" inte än på ett tag! Vi är väl survivors! :D Och om man får vara lite klyschig såhär på slutat. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! :)

2007-11-05 @ 17:54:56
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Niklas

En väsentlig poäng med lämna ut vad man skriver i ett offentligt rum är att man inte längre har ensamrätt på att bedöma vad som är 'bra' eller inte. När allt man skriver hamnar i ens egen skrivbordslåda /gömd på hårddisken, då är det enbart skribentens privilegium men inte när man publicerar det på en blogg eller nån annanstans.

Vad jag vill säga är att jag går in hit för att jag gillar det mesta du skriver - och ärligt, det är långt ifrån säkert att det alltid är det du själv tycker är bra, är nöjd med, och samma gäller andra som går in och tittar. Självklart skall din utgångspunkt alltid vara att publicera sånt du själv känner dig tillfreds med, men vad som är 'bra' finns bara i betraktarens, läsarens, ögon.

Hm, långt och överkomplicerat sätt att försöka ge positiv feedback, för mkt kaffe....

2007-11-05 @ 18:36:34
Postat av: Fredrik

Mglin: snällt! :) tack!
K: tack! :) snällt!
Sara: sure you do! ;)
Malin: oj! Det var ju starkt, men tack! :)
Lilli: tack! :)
Sara: tack! :) du har så rätt så!
Niklas: du har rätt, givetvis! It's in the eyes of the beholder! Så att säga :) och tack!

2007-11-06 @ 10:51:32
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback