AS-light?

Jag får ofta höra att jag nog sannolikt lider av AS-light! Asperger Syndrom alltså, fast i light-version. Jag vet inte riktigt om jag ens når upp till light, men något AS finns nog i mig. Fast inte på så sätt så det påverkar mitt liv nämnvärt, vilket det gör om man verkligen har AS.

Jag får även också - mycket smickrande - höra att jag påminner starkt om Fredrik Wikingsson from time to time. Och därmed inte sagt att jag ens skulle vara i närheten av hans briljans, men även Fredrik har fått höra att han kan ha AS-light. Och spekulationer kring det hela har funnits.

Jag känner själv de som har AS och har även under en kort period "jobbat" med människor som bland annat lider av AS och vart lite "kompis/bror" för en grabb med det. Hur som helst så kan man inte gräva ned sig för mycket i sånt här. Även om just syndromet AS faschinerar mig något oerhört.

Och for the record, jag förskönar inte AS på något sätt här. Utan mer konstaterar att jag har vissa drag som - lite långsökt - kan kopplas till just AS.

Kommentarer
Postat av: Sara

nästa gång vi pratas vid då... ska vi prata om AS.

Postat av: Millan

as är som en lättare variant av autism, vilket jag lär mig om i skolan just nu. Autism och as fascinerar mig också väldigt mkt. Det är hemskt att tänka på hur människor med autism & aspergers kan ha haft det förr då begreppen är så pass nya (började egentligen inte forskas kring det förrän på 90-talet) förr trodde man att autistiska drag var detsamma som schizofrena avvikelser. Hrm, stor skillnad där =)

2007-10-11 @ 12:54:38
Postat av: Fredrik

Sara: ja absolut!
Millan: mm det är grymt intressant. och ja, stor skillnad.

2007-10-14 @ 01:25:50
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback