Burma the bandwagon

Alltså, Burma hit och Burma dit. Jag tycker det som sker i Burma är så sjukt hemskt så det finns inte ord för det. Och hoppas att det kan få ett slut så fort som möjligt, givetvis. Då våld inte löser något.

Men det jag oponerar mig mot är att man har tagit det hela till löjliga nivåer. Det tragiska i Burma har blivit "the new thing" och snart kommer alla sorgligt nog ha glömt bort det. Och då är det något nytt som alla ska begrava sig - och "engagera sig" - i. Det är för mig otroligt sorgligt.

Bara det faktum att man uppmanas att ändra sin skrivbordsbild till en röd bakgrund är så otroligt löjligt att man blir skrämd. Bara så ni vet så hjälper det inte de i Burma. Inte alls faktiskt.

Att köpa ett rosa band till stöd för bröstcancerforskningen gör i alla fall skillnad, det gör inte en röd skrivbordbakgrund. Inte en röd hemsida eller tröja heller för den delen.

Därför är jag emot hela den här bandwagon liknande grejen alla har hoppat på.
För det blir löjligt.

Mina tankar går istället till alla människor i Burma som lever i ständig skräck, istället för att lägga ned tid på att byta en skrivbordsbild. Inte för att en tanke gör mer skillnad än en röd tröja, men det är fasen inte lika löjligt påklistrat.

Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Ändra de tre första Bruma till Burma så blir det ett bättre inlägg. :) Jag håller för övrigt med dig!

Postat av: Sara

U go girl!! :P

2007-10-01 @ 14:41:19
URL: http://saratapper.blogg.se
Postat av: Ivona Tinkle

Bahaha!!! I, for one, tyckte att det där med det röda skrivbordsunderlägget var det roligaste som nagonsin har publicerats!!! Vad är det för idiot som tycker att det är en bra idé?! Hur känner den stackars praktikanten som sätter hela sin framtida karriär pa spel när han far den där sanslösa ordern?! Fragorna är manga, skratten likasa.

2007-10-01 @ 22:54:20
URL: http://www.ingentingatt.se
Postat av: Fredrik

Angelica: Vet inte vad du talar om... ;) Vad bra att du håller med :)
Sara: hahah kuul
Ivona: haha visst var det lite weird det där... ja, frågorna är många indeed haha

2007-10-03 @ 10:05:32
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback