Borde sova. Men skriver och lyssnar på TAW istället.

Det är sent. Och jag borde sova. Men istället sitter jag här i min säng med laptopen i knät och med total nonchalans inför alla larmrapporter om att man inte ska sitta så, då det kan leda till att man blir steril. Tror jag det var i alla fall. Kanske inte var så allvarligt, men det var iaf inte bra.
Men som sagt, den smällen får jag ta när det efter en längre tids försökande till förökande (haha rim, typ!) framgår att jag inte alls är förmögen att sprida mina gener till den yngre genrationen. Och blir sittandes med ett kinesbarn på halsen. Om jag nu ens ska ha barn. Det får vi se då jag är 35. Känns lagom.

Ne. Det är sent och jag borde verkligen sova. Men läste istället nyss gamla inlägg i Fredrik Virtanens till lika gamla Aftonbladet-blogg. Det är ren magi faktiskt. Precis som hans bloggbaserade debutbok "Olyckligt kär i ingen speciell", som jag säkert läst tio gånger. 

Är trött. Och borde sova. Men ändå sitter jag och ögnar igenom Bladets nätupplaga.
Precis som jag gjorde i eftermiddags. Då blev jag illa till mods. Han hade precis erkännt då. Den där 42-åringen. Och man kunde konstatera att Engla inte längre levde.
Varför finns det ondska i världen? Kan man fråga sig.
Men det känns bra att de löste fallet så snabbt. Nu får vi se vilken dom han får. Som han ska sitta av inna  han släpps på fri fot igen.
Ne, längre straff vill man ha ibland. 20 år känns ibland som en mycket lång tid. Men i andra fall - som i detta - alldeles för kort. Då vill man att livstid ska vara livstid. Om han nu ens döms till livstid. Det vet vi inte.
Vi får se.

Borde sova nu känner jag. Och ska jag.
Lyssnar på Tomas Andersson-Wij. Brukar spela hans plattor i bakgrunden då jag ska sova. De är vackra. Och hans låtar är lika välskrivna som alltid.
Speciellt "Tommy Och Hans Mamma". Den är jag lite kär i.

Ska hur som sova nu.
God natt!


Tommy Och Hans Mamma - Tomas Andersson-Wij

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas du kunde somna sen! Ha en bra måndag..

Postat av: Fredrik

Sara: kunde jag :)

2008-04-16 @ 22:59:32
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback