Music is the answer to everything!

Jag har lite tråkigt.. Men gör denna.

Plocka fram iPoden (eller vad du nu har...). Och börja shuffla fram svaren på frågorna här nedan.

Hur mår du idag? Can't Take This Town (Colin Hay)

Kommer du att komma långt i livet? Suicide Medicine (Rocky Votolato)

Hur ser dina vänner på dig? East Bound And Down (Jerry Reed)

Kommer du att gifta dig?  When The Night Turns Cold (Tobias Fröberg)

Vad är ditt livs themesong? Thirteen (Big Star)

Vad är din livshistoria?  Bitter Sweet Symphony (The Verve)

Hur var skolan för dig? Jag fattar ingenting (Lars Winnerbäck) 
Hur ska du ta dig fram i livet? Big Yellow Taxe (Bob Dylan)

Hur kommer morgondagen att vara? Panic (The Smiths)

Vad är det bästa med dina vänner?  Empty Sky (Bruce Springsteen)

Vad finns i lager för nästa vecka?  Natt (Ulf Lundell)

Vilken sång beskriver dig bäst? Sarah (Mauro Scocco)

Hur är det med ditt liv? Ticket To Ride (The Beatles)

Vilken låt ska spelas på din begravning? Make Your Own Kind Of Music (Mama Cass)

Hur ser världen på dig?  Let Me Down Gently (The Ark)

Kommer du att ha ett lyckligt liv? Can't Buy Me Love (The Beatles)

Vad tycker dina vänner om dig?  Kall Stjärna (Mauro Scocco)

Har du en djup och mörk hemlighet? I Know It Ain't Right (Moneybrother)

Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?  Nightswimming (REM)

Hur kan jag göra mig själv glad? Club Zebra (Ulf Lundell)

Kommer jag nånsin att ha barn? Kom Änglar (Lars Winnerbäck)

Vilken låt beskriver den du är attraherad av? Cigarettes And Alcohol (Oasis)

Vad skulle du vilja säga till nästa generation? God Loves Everyone (Ron Sexsmith)

Har du några tips till mig? Magic (Bruce Springsteen)

Hur kommer jag att bli igenkänd? Så Länge Du Är Med Mig (Håkan Hellström)

Vad är min danssång? Rocket Man (Elton John)

Några är ju lite träffsäkra... jaha.. vad ska man göra nu då?

Hittade detta hos
Frida förresten...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskar den här listan, har gjort den flera gånger själv : )

Postat av: Ivona Tinkle

Åh, Rocket man!!! Sista avsnittet av Cali innehåller ju för övrigt bara suveräna låtar så att man kan sitta och dreggla obehindrat även de gånger David inte struttar omkring halvnaken i rutan. Till och med en Steve Earle:are har ju smugit sig in i setlisten. :)

2008-04-06 @ 01:32:31
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: Frida

Hur var skolan för dig? Jag fattar ingenting (Lars Winnerbäck)
Hahaha såna här listor kan liva upp ;)

2008-04-06 @ 10:55:55
URL: http://frullaaan.blogg.se
Postat av: Göran

Appropå God Loves everyone:
http://www.ronsexsmith.com/forum/viewtopic.php?t=2388

Hej !

Nova Cantica ungdomskör från Halmstad imponerar på självaste Ron :-)

http://www.youtube.com/watch?v=KammAfjLM_A

Hälsningar

Göran

2008-04-06 @ 19:08:36
Postat av: Fredrik

johanna: aa den e rätt rolig :)
Anna: jaaag veeeet :D Cali in my heart...
Frida: haha jaa.. tyckte även den under den var rätt träffsäker.
Göran: underbart klipp! :D och mkt vacker låt i sig också

2008-04-07 @ 21:21:28
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Fredrik

johanna: aa den e rätt rolig :)
Anna: jaaag veeeet :D Cali in my heart...
Frida: haha jaa.. tyckte även den under den var rätt träffsäker.
Göran: underbart klipp! :D och mkt vacker låt i sig också

2008-04-07 @ 21:22:28
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback