Weekend.

Det har vart en rätt tung helg. I fredags efter jobbet bar det av till en arbetskamrat för att äta tappas med ett gäng från jobbet, sedan bar det av till Strike för bowling. Det var en mycket lyckad kväll tycker jag absolut!
Efter bowlingen så blev det tyvärr ett manfall på den planerade utgången. Men jag och Sara gick i alla fall ut. Det var en fantastiskt rolig kväll, vi slöt upp med hennes sambo Henrik och några av hans kollegor, som också haft en jobbgrej.
Kvällen avslutades på Burger King, där det blev ett Dubble Cheeseburger Meal.

På lördagen var jag rätt seg. Vaknade klockan 14.00. Sant. Det var bara att snabbt göra sig klar och anständig för var hembjuden till syrran på födelsedagsbjudning. Och då skulle ju hela släkten dyka upp. Men klarade det hela bra. Det var trevligt.

Sen blev det åter igen ett intag av öl, för jag, syrran och några kompisar skulle dra ut sen på kvällen. Efter lite förljummande hemma hoss henne så bar det av till Pitcher's, ditkörda av nordens trevligaste taxichufför. Där satt vi ett tag och drack, för att sedan avsluta kvällen med dans på Björnstugan, tänkte vi.

Men tyvärr var jag och en till bara 20. Det är 23 på "Björnen" på lördagar. Vakten kunde dock släppa in EN av oss två. Men icke mer. Då var han snäll, tyckte han.
Då är ju frågan varför de har en ålder? Antingen får de väl köra stenhårt på 23, eller också ta hänsyn till vad det är för folk som vill in och se om man är någon som kan äventyra säkerheten (det är ju därför de får ha olika åldrar).
Men jag och Karro, som bara är 20, sa åt de andra att gå in och ha kul. Vi styrde istället våra steg hemmåt. Sen somnade vi nog rätt snabbt. 

Och idag har jag enbart tagit det lugnt. Tänkte hitta på något med Ninnie, men hon var upptagen. Så då blev Karro min räddare i nöden. Så som det ser ut nu så dyker snart hon över och ser på film med mig ikväll. Oerhört trevligt!

Karro, du är guld värd!

So, alla ni som tålmodigt läste ända hit och intresserade er för min helg, hur har er helg vart?

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback