A life in stereo...

Alla hjärtans dag.

Allahjärtansdag.

Alla. Hjärtans. Dag.

Idag är det alla hjärtans dag. En dag för alla som lever i plural.

Vi som lever i singular har inte mycket att hämta från den här dagen. Inte mycket alls faktiskt.

På stan sprang folk runt med rosor (roser?) i tid och otid samtidigt som man kunde konstatera att roshandlarna säkrade sin thailandsresa till julen i och med den sanslösa summan pengar folk pumpar in i en av årets kommersiella temadagar.

Vi är suckers.

Eller inte vi. De är suckers. Alla som lever i stereo.

Eller också är jag bara avundsjuk. Vilket känns som den mest troliga förklaringen.

Det är nämligen dagar som denna som verkligen gör det kristallklart att man är singel. Ett finare ord för ensam. Såvida man inte är sådär överdriven och "gillar" att vara singel därför att man är så mycket "friare" då. I grund och botten vill man inte vara singel. Inte i längden. 

Alla hjärtans dag gör att den där ensamheten blir som mest påfrestande. Likt en trubbig kniv gnetar den sig djupare och djupare.

Men vi bryr oss inte. Eller jo. Men vi kväver den lite extra just idag.

Med geléhjärtan "Happy Valentines day"-sms till nära och kära. För att på något sätt kompensera för att man inte har en special someone att faktiskt ägna hela sin attention åt.

Ne. Ensamt ska det vara . A life in mono... iaf så länge man är singel.

Ett geléhjärta någon?

Kommentarer
Postat av: F Sara

Nej tack, inget gele hjärta för min del. Alla hjärtans dag och jag älskar att vara ensam. Älskar att vara ensam. Älskar att vara ensam. Ja älskar att vara ensam helt enkelt. .... (Om ni bara visste hur många gånger och hur många år jag har sagt det till mig själv i spegeln för att tillslut tro, ja faktiskt tro på att jag älskar att vara ensam)

2008-02-14 @ 20:14:30
Postat av: Theresia

Enda dagen på året jag riktigt hatar att vara singel och "ensam". Alla andra dagar trivs jag faktiskt nästan mer än jag vill erkänna. Så idag har varit en dag då jag helst hade stannat i sängen :)

Happy valentines fredrik!

2008-02-14 @ 22:09:49
Postat av: Fredrik

Sara: det är synd om oss ju!
Theresia: ja den här dagen är crap. Detsamma :)


Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback