A clown is a clown is a clown...

Alltså. Vem gillar egentligen clowner? Inte barn på sjukhus i alla fall om man ska tro detta.Saken är ju den att jag tror inga barn egentlign gillar clowner. Och vem fan kom på att de skulle vara roliga? De vållar ju snarare mer mardrömmar än skratt hos barn. Jag minns ju själv hur jävla rädd jag var för clowner.
Och. jag tror fan inte jag var ensam om det.
Faktum är att fler är nog rädda för clowner än vad de är som faktsitk uppskattar dem.

Vi borde avskaffa fenomenet clowner.

Ingen gillar dem.

Kommentarer
Postat av: pelle

Det stod att några (!) sa att de upplever de som skrämmande. Det är sedan länge bevisat med vetenskapliga undersökningar att bra humör (förbättrat med clowner mm) främjar tillfrisknande starkt.

2008-01-17 @ 11:21:56
Postat av: Staffan V

De som får jobb som sjukhusclowner är oftast inte den mest kompetenta clownerna. Om de ens är egentliga clowner.

Postat av: Ann

Undersökningar visar att husdjur tex hundar kan få
barn att tillfriskna och känna glädje mkt framgångsrikt.Det finns sjukhushundar.
Clowner är förlegat och hör inte till nutiden och det är inget som barn eller ens någon egentligen känner sig hemma med.
Hälsn Ann

2008-01-17 @ 13:50:10
Postat av: Lorenzo

När man kommit upp i åren och minns tillbaka till tretti- och fyrtitalens clowner med sin mjukare och underfundigare stil, är det inte svårt att förstå att dagens s.k. clowner inte är särskilt populära. Många gånger alltför gapiga och överspelande. Förstår att det skrämmer många. Vem minns inte Hovnarren: Danny Kaye? Han kunde roa. Men tiderna förändras; idag är det hårda raka puckar som gäller, och hög volym!

2008-01-17 @ 14:06:51
Postat av: Marie

Håller med dig, Ta bort Clownerna

2008-01-17 @ 14:30:37
URL: http://JuliaMarie.blogg.se
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Inte så konstigt man är rädd för clowner, man har ju sett "Det"

2008-01-17 @ 19:05:26
URL: http://massablaj.wordpress.com
Postat av: Ivona Tinkle

Ja, exakt min åsikt. Våran generation är ju helt upfuckad utav Det, antingen i film- eller bokväg. Ballonger som svajar Mot vindens riktning, när clownen står ensam ute på isen och bevakar honom, eller barnens röster från avloppen... Uuuusch!

2008-01-18 @ 11:30:09
URL: http://www.ingentingatt.se
Postat av: Fredrik

Pelle: ne, jag tror inte clowner har ngn inverkan. mer än att de blir rädda.
Staffan: haha precis.
Ann: jag tror mer på hundar faktiskt.
Lorenzo idag är clowner så skrämiga...
Marie: tack! clowner ska bort.
En mammblogg: ja, som fan.
Ivona: preeeeecis!

2008-01-20 @ 11:18:00
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback