Lite meningslöst svammel en kall söndag i januari.

Det är söndag. Och oerhört snöigt ute.
Jag borde ta en promenad men det är något som håller mig kvar här inne. kanske är det värmen. Kanske är det Joey Tempest framförande av "Carrie" i akustisk version som ljuder ur högtalarna. Jag vet inte. 
Men kvar inne sitter jag i alla fall. 
Och det verkar inte ha vart Joey som var the singel one reason till att jag satt kvar, då jag - tydligen - fortfarande sitter kvar; till tonerna av "Loco In Acapulco". En fantastisk låt av Four Tops. Den låten är sommaren 2006 för mig. Det var en loco sommar, men ändå lite fin på något sätt.
Men nu är det vinter. Och det är kallt ute.
Jag har inte hunnit med särskilt mycket som jag borde hunnit med idag. Men det är ju i alla fall tio timmar kvar tills dagen officiellt är över. Kanske hinner jag med att städa, bränna dvd:er och sortera klart bland min musik innan dess.
All min musik. Ja herregud vad mycket det har blivit. Men ändå för lite.
Jag borde ha mer musik. Det finns så många artister och låtar som borde ligga där i musikmappen.
Men icke.
Snart är det dags för mat säger min mage. Ska äta rester från igår.
Jag gillar rester. Något oerhört.
Rester är egentligen den enda anledningen till att man kan tänka sig att hosta någon form av bjudning. Eftersom att man då vet att man har en hel dag av extra-svullande efteråt.
Är det bara jag som gillar rester? De flesta blir alltid så nedstämda när de säger att de har rester. Jag är helt främmande inför det. Vad vore dagen efter utan rester? Ne precis.
Åh, nu blandade spelaren fram Hurricane Gil-berg med Fredrik och Filip. De är lysande. Helt underbart hur geniala de är i texten och i framträdandet av den här låten.
De är briljanta.
Tänk om man kunde besitta åtminstonde en procent av deras genialitet. Det vore stort.
Men det gör jag ju inte, givetvis. Och ute är det kallt.
Var förresten ute och gick igår. Så det borde ju rättfärdiga att jag inte går idag. Då bar det dessutom ut med hund och allt. En hund som mer än gärna springer. Det var lite där och då jag kände att jag var tvungen att ta tag med mig själv och mitt nyårslöfte. Min kondition har fallerat något oerhört under slutet av 2007.
Så det ska bli simmning. Promenader och om inte något oförutsett händer så även gym.
Usch. Jag gillar inte gym. Med massa muskelpaket och vältränademänniskor som inte alls avspeglar ens egen kroppshydda. Jag är förvisso inte tjock, inte alls. Men jag är heller inte vältränad. Jag har ingen David Beckham-kropp direkt.
Gym ger mig ångest. Har alltid gjort och kommer förmodligen alltid att ge mig det.
Nä, då föredrar jag promenader med hundar.
Även om jag nog aldrig kommer skaffa hund. Det är för mycket jobb. Även om jag har vart mer än måttligt sugen på en Jack Russel Terrier. Dessa små krabater av energi. De är ju dessutom väldigt fina.
Även om de blivit lite av en trendhund, tyvärr. Det är Paris Hiltons fel. Även om hon kanske inte ska bära hundhuvet (haha!) för just Jack russel Terrierns trendframgång.
Trender kommer iof och går. Som igår fick jag veta att mitt högblankvita är påväg bort.
Och här sitter man med flera tusen kronor spenderade i högblankvita möbler.
Fan ta trendsättarna. Ni ruinerar mig! Kan ni inte hålla er till det här högblanksvita lite längre?
Nehe. Fram med furun. Eller vad det nu blir.
Det är tur jag inte gillar furu så mycket.
Men vad jag däremot gillar är Broken Radio, denna magnifika låt som Jesse Malin slängt fram och låter Bruce Springsteen featura. Den spelades nyss i min spellista. Jag gillar hur låtarna shufflas fram.
Och jsut nu är det den oerhört söta och vackert duktiga Kate Nash som sjunger låten "Merry Happy" från kanonalbumet Made of Bricks.
Köp det.
Men inte högblankvita möbler. För de är tydligen på väg bort.
Såvida man inte kan få Ernst Kirschteiger att göra dem heta igen. Fast sannlikheten är nog större kring att han gör brödbakingsmaskinerna populära igen.
Undrar om jag stavade hans efternamn rätt. Jag tror det.
Efternamn är spännande ting tycker jag. Det finns så många oerhört fula sådana och oerhört många fina.
Jag hade kunnat heta Pettersson. Men istället tog vi mammas sidas namn. Det är mer unikt, dessutom bara vår släkt som heter det.
Några av er vet särkert vad jag heter. Ni förstår vad jag menar.
Jag vet inte om jag fortsätter med det namnet när jag gifter mig. Eller, nu går jag händelser i förväg. OM jag gifter mig ska det ju vara. Jag skulle mer än gärna skapa något helt nytt och eget.
Men tills dess är jag nöjd med mitt efternamn.
Det är kallt ute. Väldigt kallt.
Inte så konstigt kanske då det är vinter. Äntligen.
Jag har hellre massa snö än regn. Även om det är lite jobbigt med alla kläder.
Hösten är mer klädernas årstid, då kan man klä sig snyggast. Kan jag känna. Jag har svårast för sommaren. Det är inte min årstid när det gäller kläder.
Åh! Nu blandar den fram den oerhört magnifika sången "Make your own kind of music" med Mama Cass! Ja, playern på datorn då. De föesta av er känner igen den från "I en annan del av Köping". Detta briljanta program. Helt enkelt briljanta. TV4 ska ha kredd för att de visade det programmet.
Och SVT ska ha så mycket smisk att de inte kan sitta för att de avvisade programmet.
Nu dök min kareoke-låt upp. "Sarah" av Mauro Scocco. I princip den enda låten jag kan framföra när det kommer till karaoke. En absolut fantastisk låt. Och Mauro är ett stort svenskt musikgeni.
No question about it.
Ja ni ser ju i vilken takt jag skriver det här. Då låt efter låt hinner spelas igenom. Dessutom så är det här ju bara en enda stor text med massa svammel.
Nä, det känns som att jag abra kommer vsmmla på i timmar här. Så kan vi inte ha det. Och nu började dessutom playern spela "Daydream Believer" av The Monkees. Även felaktigt känd som Sleepy Jean.
Min mp3a är for example named Sleepy Jean....
Never the less, vackert grym låt.


Kommentarer
Postat av: Sanna

'Alla snyltar på dig Jocke Beeeerg' Klockrent!
Jag gillar inte heller gym, speciellt eftersom folk envisas med att se gym som en dejtingservice och klär upp sig till tusen och jag ser ut som en svettig luffare, så jag stirrar envist i golvet med ipoden på max.
Jag tror han heter Kirschteiger, så almost, ska inte du hålla koll på dina stadsmän va? ;)

Postat av: Fredrik

Sanna: haha :). då blir vi i alla fall inga gymmare. jag rättade inte stavningen ;)

2008-01-09 @ 21:32:45
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback