What does not kill you, makes you stranger!

Åh! Åh!! ÅH!!! The Dark Knight var heeeelt undeeerbaart lysande!
Ni förstår inte hur bra den faktiskt var... Och! Heath Ledger är genial i sin gestaltning av the Joker. Visst, det är en väldigt colorful character, som bara tack vare det lyfter sig lite över de andra, men det är solklart att Ledger lyfter rollen till en ny dimension. Sen är filmen så oerhört genomtänkt i varje detalj att man ryser. Storyn håller hela vägen och blir abra bättre och bättre, samtidigt mer och mer oväntad. Och när man som mest trodde att filmen skulle ta slut så hände något nytt.

Regissören Christopher Nolan kan vara nöjd med det han skapat.

Christian Bale är för övrigt mycket accurat i sin roll som Batman och känns förvånansvärt trovärdig. Jag var nämligen inte helt övertygad om hans insats i förra filmen. Sen ska det ju sägas att Aaron "Thank You For Smoking" Eckhart är lika lysande som han alltid är.

Filmen får utan tvekan 5/5 brödrostar.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag håller med till fullo, fram med alla toasters! Jag satt som ett barn på julafton och gapade hela filmen. Helt lysande utan att överdriva!

Postat av: Miss Hemlis

Man blir ju nästan sugen på att se filmen :)

2008-07-30 @ 21:38:14
URL: http://www.metrobloggen.se/misshemlis
Postat av: Fredrik

Sanna: jamen jag meeed :D japps, lysande.

Miss hemlis: Det tycker jag :)

2008-08-03 @ 00:21:32
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback