Ölprovarkväll.

Man köper många olika sorters öl. Sen testar man dem helt enkelt. Det är vad som sker ikväll. Här nedan ska jag försöka hålla er uppdaterade med vad jag kommer fram till.

1. Red Stripe 4,7 % - En mycket välsmakande jamaicansk öl.
Betyg: 4/5

2. San Miguel 5,4% - Ett spanskt öl som alltid fungerar.
Betyg: 3/5.

3. Staropramen Premium Lager 5,0 % - Detta tjeckiska öl är smakrikt och gör en aldrig besviken.
Betyg: 4/5. 

4. Mariestads Sommarbrygd 5,3 % - Detta var inte direkt överdrivet gott om man jämnför med vanlig Mariestads. Men om det kniper i sommartider så går det ner.
Brtyg: 2/5.

5. Spaten 5,2 % - En mycket ljus tysk öl som tyvärr gör en lite besviken. Flaskan ger en mycket falska förhoppningar om ölet. Det är med lite besvikelse man dricker det.
Betyg: 2/5.

6. Heiniken Premium Beer 5,2 % - Ett helt okej öl. Duger alltid och gör en aldrig besviken, men heller aldrig lyrisk.
Betyg: 3/5.

7. Carlsberg Sort Guld 5,5 % - Guuuuld!
Betyg: 4/5.

8. Carsberg Hof 4,2 % - Klassiker.
Betyg: 3/5.

9. Spendrups Mellanöl 4,2 % - Inte helt övertygande. Faktiskt det sista jag skulle jag välja av dessa nio öl. Och tja, det blev ju det sista.
Betyg: 2/5.

Over and out. NU är jag vääääldigt rusig.

Kommentarer
Postat av: Miss Hemlis

Haha :D Bra test!

Postat av: Fredrik

Miss: visst är det?? :D

2008-07-14 @ 13:08:57

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback