The Big Apple

Idag var vi pa bio premiar... The Happening. Den var inte sa bra, egentligen. Men var val okej att se I guess. Alla bios har kostar 12 dollar forresten. Det ar billigt. I Sverige sa varierar ju priserna sa mycket.

Och folk gar sjalva pa bio har. Med typ tusen atbara saker i famnen da de kommer in. Sinnes.

Igar at vi pa Planet Hollywood, vilket var coolt, men an sa lange det dyraste jag atit. Tog en friterad (!) lasagne. Var riktigt god as a matter of fact.

Vi gick dessutom upp till den 79:e gatan och orkade inte ga mer sa tog tuben tillbaka... Och jag letade da efter Dakotahuset, dar Lennon blev skjuten, men hittade det inte. Sen visade sig att vi typ gick f;rbi det. Det ligger pa 72:e Street... Men men... Vi ska dit nagon dag iaf.

Typ de forsta dagarna hade vi varldens luffuktighet har och typ 36 grader varmt. Helt sinnesvarmt... Men sen askade det nagot helt enormt i tisdags kvall sa luften rensades ur. Sa nu ahr vi normal varme har. Skont.

Har passat pa att shoppa lite ocksa. Man kan val lugnt konstatera att om man ska shoppa ska man gora det in the Big Apple. Utbudet ar fan enormt. Men man maste typ titta upp for att hitta butiker... Ibland ser ingangen till stallet ut som ett vanligt kontor, men innanfor ar det massor med butiker.. Lite jobbigt.. Man far ga in pa chans pa vissa stallen.

Vi bor vid Madison Square Garden, vid 7th Ave vilket ar perfekt, riktigt nara att ga till Times Square (som ar litet som fan!). For ovrigt en av varldens coolaste platser, speciellt pa kvallen... Empire State Building ar grymt pa kavallen... Varldens utsikt. Likasa att ga ut pa Brooklyn Bridge by night ar fint... Hela downtown ar maktigt att se fran den.

Och sa maste jag saga att jag har sett mer ploiser under den har forsta vaeckan an i hela mitt liv tidigare. De ar overallt. Sa man kanner sig riktigt trygg faktiskt.

Vi ska ta en dag till Washington nasta vecka ocksa vilket nog blir coolt...

Men nu hinner jag inte skriva mer, mina vanner.Aven om jag har tusen saker att beratta...

Kommer med en ny lagesrapport snart!

Puss och kram, cyckelram!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Shit pommes, har inte dykt upp här på en halv evighet och när man väl tittar in då har du stuckit till The Big Apple! Ojoj, men du - lev livet där borta nurå!

Postat av: Sanna

Visst var det helt enormt att stå längst upp på Empire! gaalet, det såg verkligen ut som att stan aldrig tog slut.



Förresten, hur många gånger har du (när ni gått på times square) hört frågan "Hey, you guys like comedy?"

2008-06-14 @ 12:48:54
URL: http://sannaoo.blogspot.com
Postat av: Fredrik

lisa: hehe I will :)

sanna: hahaha ja fick frågan tusen gånger :)

2008-06-23 @ 19:45:30
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback