Förtydligande gällande bastun.

Gällande bastu-uttalandet att vi inte bastar nakna här i Sverige. Jo visst gör vi det. Men inte fan är det standard att basta nakna i mix-bastus? Dvs där både män och kvinnor i alla olika åldrar bastar samtidigt. För det var så jag menade. Men jodå visst bastar vi nakna här med... Men i tyskland och Österrike så får man inte ha badkläder i bastus.

Låt oss säga att det är inte trevligt då en 60 årig gammal tysk tant kommer in helnäck i en bastu.

Inte alls faktiskt.

Kommentarer
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Ah då är jag med :-)

Hehe, kan se framför mig hur en gammal naken dam kommer in, kan ju bli samma effekt som i "Den där Mary" när de kikar i kikare in i en lägenhet.

Postat av: Pettan

Haha, borde läst här först innan jag skrev i förra bastu-inlägget. Då är jag med... precis som tidigare talare (skrivare)

2008-03-22 @ 22:11:07
Postat av: Ivona Tinkle

Hehe! Nej det förstår jag att det inte är en vidare trevlig upplevelse, ty att tvingas ta till den så kallade "book cover up":en i en bastu där litteratur kan vara svår att få tag på, kan inte vara det lättaste. Särskilt inte en sådan tegelsten som den nöden uppenbarligen kräver. Hissa flaggan på fullstång, Freddan! Gå under med flaggan i topp, osv osv osv.

2008-03-22 @ 22:20:35
URL: http://www.ingentingatt.se/wp/
Postat av: sara

och jag skulle inte uppskatta en tyst 60årig gubbe. Könsfråga kanske?

2008-03-22 @ 22:53:11
URL: http://viarvardasamycketmer.blogg.se
Postat av: Fredrik

mamman: haha precis! usch!
Pettan: vad bra :)
Anna: du är ju knäpp! haha!
Sara: ne, skulle inte heller uppskatta en gubbe.

2008-03-24 @ 19:48:07
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback