3,6 procent.

Vem ska spela defensiv mittfältare i landslaget i EM? Så lyder frågan hos Expressen.

Med följande alternativ: Anders Svensson, Tobias Linderoth, Kim Källström eller Daniel Andersson.

Hela 49,9 % svarade Anders Svensson, givetvis. Han ska absolut spela där i EM. Felet där är ju att det är 50,1 % som är av annan uppfattning. Det kan vi förvisso stå ut med.

Men!

Att hela 3,6 % anser att Daniel Andersson ska spela där är ju bananas.

Dessa 3,6 % kan inget om fotboll. Alternativt är MFF-fans, vilket indirekt innebär att de fortfarande inte kan något om fotboll. Förstå att Daniel Andersson är helt jävla värdelös på en fotbollsplan.

I alla fall. 3,6 %. Skrämmande.

Det var allt!

Kommentarer
Postat av: Niklas

(Det här riskerar att bli ett helt blogginlägg - ursäkta på förhand men det här har jag gnagt på i två år...)



Jag håller med dig. Dessutom håller jag i de flesta fall med dig om att Lars Lagerbäck får onödigt hård kritik men det finns exempel då hans coachning är mer än underlig, och ett typiskt sådant involverar just - Daniel Andersson.



VM 2006, gruppspelsmatch 3, England mot Sverige. Både lagen är klara för åttondelen, Sverige genom sina dittills tagna 4 poäng och England genom sina 6. De är ohotade gruppetta och grupptvåa, oavsett resultat i denna match. Det enda det handlar om nu är gruppsegern - och den i sin tur bestämmer vem som får möta Tyskland och vem som får möta det på papperet svagare Equador.



Larsson kvitterar till 2-2 i 90e och med det resultatet står det klart att Sverige skall möta hemmafavoriten - ett vinstmål däremot och Sverige får möta Equador. På stopptid gör Lagerbäck sitt sista byte. In kommer - Daniel Andersson. Av alla jävla spelare på bänken som eventuellt kan göra ett mål som skulle kunna ge oss en lättare motståndare byter han in - Daniel Andersson. Som gjort 0 mål i landslaget. 0. Räkna dem. 0.



Alltså, hade det funnits det minsta defensiva tanke, att vi behövde försvara vår poäng - absolut. Då kan jag tänka mig 10 stycken Daniel Andersson eller vem sjutton som helst.



Men grejen är att England kunde gjort 12 jävla mål på oss de sista tre tilläggsminuterna och vi hade ändå fått möta Tyskland. Och det fanns faktiskt en forward kvar på bänken, Rosenberg. Och oavsett vad man tycker om Rosenberg var ju chansen ändå större att han faktiskt SKULLE GJORT ETT MÅL! Och vi hade inte behövt möta Tyskland!



Men Daniel Andersson byttes in. För att passa i sidled i matchens tre sista minuter. Och det bytet är en gåta jag aldrig lär begripa.



Ursäkta igen för den sjukt långa kommentaren....

2008-05-28 @ 20:14:51
Postat av: mqlin

håller verkligen med dej där! får väl inse att mina fotbollskunskaper är rätt så begränsade, men daniel andersson har fan inte i landslaget att göra! over and out.

Postat av: Fredrik

Niklas: Bra att det finns fler som håller om Daniel! :) och ja, EXAAKT samma sak reagerade jag på i den matchen. Men jag tycker fortfarande inte att det finns någon anledning att byta bort lasse. han gör ett bra jobb och så bortskämda som vi är med mästerskap som vi är nu är ju otroligt.

Mqlin: tack! :)

2008-06-03 @ 19:03:42

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback