Lumpen.

Satt på bussen igår. På väg hem från jobbet. Jag märker det inte förens bussen rullar in i mina hemkvarter och en kille i soldatuniform ska kliva av bussen. Vi gick i samma klass. Han och jag.  På högstadiet.
Han stod där och väntade på att bussen skulle bromsa in och öppna dörrarna. Med en militärgrön ryggsäck och en lika grön soldatbasker (?) som klädde hans hjässa.

Han påväg hem för en paus i skogsmullelekarna. Jag på väg hem från jobbet.
Då slog det mig. Samtidigt som han hoppasde av bussen och försvann bort mot husen uppe på backen.

Fy fan vad skönt att jag aldrig gjorde lumpen.

Kommentarer
Postat av: sara

skogsmullelekar? Ja vi får väl se vilka som överlever när nästa världskrig bryter ut :P

Postat av: eremo

men så blev det ju ingen riktig man av dig heller...

2008-05-04 @ 10:44:11
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Fredrik

Sara: haha! jag? ;)

Eremo: ne, men det är inget jag strävar efter :P

2008-05-10 @ 12:47:58

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback