Vi hade i alla fall tur med vädret.

Såg den gamla klassikern "Vi hade i alla fall tur med vädret" igår faktiskt, kände att jag var tvungen att ta del av den nu när det har utlovats en uppföljare. Och ja, den var väl lite speciell. Men trots allt rolig.

Visst en del är ju förlegat och inte alls kul längre, sen känner man väl av att de spelar över i en del scener.
Men.
Det finns trots allt många guldkorn i den gamla klassikern, som väger upp hela "spela över"-tendenserna. Och man måste have in mind att filmen är väldigt gamal och då var det en helt annan typ av skådespelande, än vad det är idag.

Rolf Skoglunds insats som pappa Rudolf  Gösta är genialiskt bra, dessutom ger hans ksuligt unika röst extra krydda.

Bäst: Flickan som gräver ned sin farfar under sanden och sätter en hink på hudet på honom. Skrattade hur länge som helst.

Betyg: 4/5.


Kommentarer
Postat av: Angelica Lindvall

Men heter inte pappan Gösta?

Postat av: Sanna

Shit, jag har nog aldrig sett Claire Wikholm så ung! Jag tror jag bara sett henne som skrynklig rödhårig tant med wisky-röst.

2008-11-12 @ 23:28:52
URL: http://sannaoo.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Angelica: du har så rätt så rätt.

Sanna: hahaha ja exakt! så gå och se den här filmen, NU!

2008-11-15 @ 13:15:03
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback