Några av dagens triviala tankar.

Jag tror jag har ådragit mig någon form av letalt luftvägsbesvär. Det hela är banas, mina vänner.

Jag hostar och harklar mig i tid och otid, men ingen direkt större sjukdom bryter ut. Jag har väntat nu i snart två (!) veckor på att nådestöten ska inträffa.

Men som sagt, inget, zero, nada, not a zip.

Det hela är väldigt irriterande då jag inte är särskilt keene på att behålla hostan. Den är omåttligt irriterande.

Men vad ska man göra? Vi är i "nu faller löven och det blåser svinvindar"-tider. Då är det sånt här man får dras med.

Jobbigast är att man inte kan gå på bio när man lider av en sån här åkomma. För man stör ju sönder hela föreställningen med sitt rosslande läte då man förgäves försöker trycka tillbaka den ansamling av luft och slem som vill upp.

Den här typen av vardagshosta är fruktansvärt frustrerande.

Men egentligen är jag väl tacksam över att jag inte insjuknat mer och får inkomstbortfall, för DET mina vänner skulle inte vara kul.


På tal om bio i alla fall, just nu vill jag se den nya Bond - "Quarantine Of Solace" - samt den svårt upphypade svenska vampyrfilmen "Låt den rätte komma in".

Bond känns som en måstefilm, främst för att Daniel Craig är den bästa Bond sen Sean Connery. Och Tomas Alfredssons vampyrhistoria känns för spännande för att kunna släppas.

Så jag får helt enkelt prioritera in de här två filmerna as soon as possible.


Nu tänkte jag gå och äta paj.


Med sallad.


Fint.


Kommentarer
Postat av: Niklas

Bäst du går in här http://www.guardian.co.uk/film/gallery/2008/oct/27/jamesbond-actionandadventure?picture=339032538 och läser på innan du ser Quasi..Quant..Qu.. Nya Bond.

2008-10-28 @ 19:42:27
Postat av: Fredrik

Niklas: tack! :) får se när jag hinner gå på bio!

2008-11-01 @ 12:07:37
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback