And the winner is...

Golden Globe, en gala som inte är riktigt lika prestigefylld som Oscars-galan, men väl så genialt tillbakalutat fingervisande om hur de kära Oscars-statyetterna kommer falla.
Mest glad blir jag så klart av att Bruce Springsteen fick en Golden Globe för den briljanta låten "The Wrestler", som specialskrevs till filmen med samma namn. En film som jag redan ser fram emot något oerhört, inte minst med tanke på att Mickey Rourke sägs göra sitt livs roll - och återkomst. Även han fick en Golden Globe för Bästa manliga huvudroll (drama), givetvis.
Annars var komediserien 30 Rock en vinnare, som tog hem Bästa manliga huvudroll (komedi), Bästa kvinnliga huvudroll (Komedi) och Bästa komediserie. Givetvis är så väl Alec Baldwin som Tina Fey värda de utmärkelserna. 30 Rock är det bästa som hänt tv-komedierna sen Seinfeld dominerade skrattkramperna hemma i tv-sofforna.

Och som vi kanske väntade oss så gick priset för Bästa manliga biroll till Heath Ledger, med tanke på hans magiska insats i The Dark Knight. Hatten av.

Nu känns det som att jag måste youtuba fram Ricky Gervais skämtkavallkad, som tydligen ska ägt rum. The man was on fire, låter envisa rykten gälla.


Roooolig britt.


Kommentarer
Postat av: eremo

vadå kollade du inte på galan?

hehe

Postat av: freja

hej, har börjat blogga öppet igen. kommer ihåg att du brukade läsa min blogg, frollen.blogg.se, så jag tänkte att du kanske ville ha den nya adressen?



http://stocktownstories.blogg.se



xx freja

2009-01-12 @ 15:09:19
Postat av: Fredrik

Eremo: haha ne... somliga jobbar ju ;)

freja: trevligt :D

2009-01-18 @ 01:01:58
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback