I'm Fredrik Stengarn... and you're not!

Vi får väl se hur mitt det här nya bloggandet kommer bli. Ni bör märka det i detta inlägget.

***

Idag har ju Sara namnsdag. Så vi här på A Blog on the Rocks  lyfter på hatten och bockar djupt, samtidigt som vi säger ett unisont; "Grattis!".

***

Åh! Ska beställa boken >>
I'm Chevy Chase... and you're not<< av Rena Fruchter (Rena äpplen, päron och bananer??).

Chevy Chase har alltid faschinerat mig på så många plan. Komikern har jag alltid imponerats av. Och när Ett päron till farsa gått på TV eller kanske Fletch så har jag alltid bänkat mig med stora ögon.
Men nu vill jag fördjupa mig i personen Chevy. And is there any better way to do that, än att faktiskt läsa den enda (!) auktoriserade biografin om Chase leverne? Jag tror detta kan bli en intressant bok. Bara en sån sak som att Chevy växte upp i ett hem där hans mamma slog honom och hans syster är ju hemskt, givetvis.

Återkommer med omdöme och kommentarer om boken.



***

Fredrik Wikingsson och Filip Hammar stödjer BRIS och Krister Henriksson stödjer Barncancerfonden. Vad stödjer jag? Inte ett skit. Och genast känner jag mig som en dålig människa.

***

Just nu gillar vi den gamla Bladet-journalisten Tobias Fröberg. Igen. Alltid gjort, ska tilläggas.
Hans nya album från 2008 Turn Heads är magisk. Och ni hittar den i Spotify (Var annars?).

Bästa spår just nu är nog >>Blissful<< enligt mig.



***

Ha! Per Bjurman heter faktiskt Per Georg Bjurman (eller bara Per Georg kanske... ). Plötsligt blev han ännu mer nallebjörn än tidigare. Fantastiskt!

***

Söndag förmiddag ju! Jag ska plocka ihop en liten Spotify-lista åt er att sätta tänderna i! Spotify hyllas till leda av alla möjliga, något vi kommer fortsätta göra tills ALLA insett vilket magiskt musikunder detta är! Jag har icke behövt ladda ned MP3:or på ages. Tyvärr, ibland, då min iPod är lika uppdaterad som en hemsida driven av en sovietisk 89-årig kärring på en risig 56k modemlina i djupaste skogarna kring Murmansk!

***

Johnny och Mattias (byggkillarna!!!) stödjer också BRIS! Tydligen. Mer dåligt samvete!

***

Vi får se vart mitt nya bloggande leder. Adios, som de säger i Spanien.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Kul att du kommer skriva ännu fler inlägg - alltid ett nöje att läsa. Ser fram emot Spotify-listan och lär nog återgälda den.



Dagens singeltips: Jamie T, Sticks 'n' stones,
http://www.youtube.com/watch?v=Dwh0Wn5vVwE / http://open.spotify.com/track/4JK8xndSfxu25Jt6eHkBUm. Om inte det blir en s.k. 'sommarplåga' är världen oändligt mer orättvis än jag trodde.

2009-07-19 @ 17:14:05
Postat av: Fredrik

Niklas: Absolut, tack för att du tar dig tid en dag som denna att kommentera Niklas :D Men sommarplåga? Är inte sommaren snart över? Jag tror den håller sig hösten igenom!

2009-07-19 @ 18:11:13
URL: http://freddan888.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback