Sommar - blir den någonsin som vi tänkt?

Det är ju helt sjukt vad fort tiden går. Snart är det midsommar. Redan!
Och detta innebär ju givetvis att det snart bara är ett halvår kvar till julafton.
Ute regnar det. Regn. Regn. Regn. Spöregn.
Kallt är det också. K a l l t.
Ska vi behöva frysa i mitten av juni? Jag tycker inte det. Men vädergudarna (om de finns) tycker annat, uppenbarligen.
Min första semestervecka infallet efter midsommar. Alltså vecka 26.
Hela den veckan ska jag leva på sen i en dryg månad, då jag ska jobba HELA juli. Usch och fy. Hur kunde jag gå med på detta? Såg inte lika jobbigt ut på semesterschemat i april.

Men nu när det närmar sig. Jösses.

Ledig sen vecka 32 och 33. Tror jag det var i alla fall.

Sommar. Sommar. Sommar.

Vilken press vi lägger på den här årstiden!  Allt ska bli bra.
Inget. Får. Gå. Fel.
Vädret ska vara bra. Man ska träffa alla man känner. Hitta på något hela tiden så man inte låter semestern rinna ur händerna på en.
Press. Press. PRESS!

Jag ska försöka vara lugn i sommar. Bara ta det lugnt och inte stressa upp mig.
Sommaren blir i princip aldrig riktigt som man tänkt sig. Så det är dags att lära sig att inte måla upp en bild av hur det kommer bli, bara för att bli besviken.
Ne, jag ska ta sommaren som den kommer. På volly.

Bara en arbetsvecka kvar nu inför ledigheten. Och det är dessutom en fyradagarsvecka.

Det går fort. För fort...


En bilrjant låt, mina vänner.
Lyssna och njut.
Steve är fantastisk.


Steve Forbert - Steve Forbert's Midsummers Night's Toast

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback