UT OCH RÖSTA!

Idag är det val. EU-valet. Många kommer gå och rösta idag. Det är fantastiskt bra. Andra har redan förtidsröstat, precis som jag.
Tyvärr finns det också oerhört många människor med rösträtt som inte nyttjar den. Som hellre sitter hemma framför TVn, radion, datorn eller liknande. Ni gör mig illa berörd!

Det finns folk i länder som dör för att få rösträtt. Jag vet inte om det beror på att ni är outbildade (förmodligen inte) eller lata... Eller kanske något helt annat. Men egentligen skiter jag i det. För det finns ytterst få skäl för att inte rösta idag. Lever man i en så fantastisk demokrati som Sverige ska fan-i-mej varenda människa nyttja sin rösträtt. Utan den är vi ingenting.

Ni som säger; "Men jag vet inte vad jag ska rösta på". Då lyfter ni arslet och läser på. Det finns flera bra "kolla-vem-du-ska-rösta-på"-tester.

Och OM du mot förmodan fortfarande inte vet vad du ska rösta på så har du alltid ett val. Alla ska gå till vallokalen. För väl där kan du som inte vet rösta blankt.

En blank röst är också en röst!

För huvudsaken idag är att alla som kan rösta ska rösta.

Det handlar om att värna om demokratin!

UT OCH RÖSTA!

Kommentarer

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback