Bland annat Tro och tvivel från en vackert genial man håller mig vaken denna kyliga Mars-natt.

Klockan är tolv. Mitt i natten, som man sedvanligt brukar säga.
Jag borde sova, givetvis.
Eller nej. Jag borde inte sova.
Jag borde. Borde. Borde. Jag borde vara ute och dansa.
Festa.
Dricka mig full.
Göra något dumt. Eller i alla fall göra något.

Men istället är jag hemma inatt. Och jag ångrar det inte.

SVT visar reprisen av Popcirkus (detta oerhört före-sin-tid-geniala program!). Det är Moneybrother. Det är Miss Li. Det är Sinding-Larsen. Det är Luuk.

Det är Håkan Hellström.

Det är genialt.

Borde sova. Men Håkan sjunger om obesvarad kärlek och det är för fint för att jag ska kunna stänga av. Han sjöng dessutom om lastbilar som dundrar förbi på E4:an. Det hele är vackert.
Det utlovas mer Håkan. Och Anders "Moneybrother"  Wendin.

SVTs ouppskattade musiksatsning är för briljant för att jag ska kunna stänga av min platta Samsung.

Så länge musiken strömmar så håller jag mig vaken.

Ensam och - egentligen - lite för trött, denna Mars-natt.
---

Popcirkus - geniförklarat efter sin död?

Kommentarer
Postat av: Niklas

...och så länge du skriver såna inlägg är din blogg obligatorisk läsning. Vackert.

2009-03-29 @ 17:12:40
Postat av: Fredrik

Niklas: så länge du kommenterar och gillar såna här inlägg kommer jag fortsätta skriva dem! :)

Postat av: Leonora - The Magic Memories

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-01 @ 00:01:16
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback