Henrik Larsson - En Gud utan dess like.


KRÖNIKA. Henrik Larsson.
Så heter den mannen som – enligt mig och många andra – vände Champions League-finalen på egen hand. Vilket absolut INTE är någon som helst överdrift. Hans inhopp var avgörande.
Henrik Larsson.
Han är inte bara en inhoppare.
Han är inte bara en fotbollspelare som gjorde två geniala passningar.
Han är inte bara en 30+:are som fortfarande spelar på världsklassnivå.
Han ÄR en Gud. Ingen tvekan om den saken.
En Gud som snart lämnar ”Gudarnas hem”. Lämnar Barcelona.
Han lämnar Barcelona, för Helsingborg. Han lämnar himlen i La Liga, för en skitklubb (ursäkta.. men ni fattar…) i en serie som kallas Allsvenskan. Är han helt såld i skallen då? För det kan väl även en Gud vara?
Kanske lite.
Men om man ser till Henrik Larsson karriär, har han uppnått det mesta en fotbollspelare kan uppnå. HAN är nog nöjd. Det tror i alla fall jag… dessutom tänker han på familjen och tar med sig dem till Sverige så hans son får gå i en svensk skola. Få samma uppväxt som han.
Vill JAG att han ska stanna i ”Gudarnas hem” ytterligare ett år? Självklart. Något annat vore fullständigt korkat.

Men jag är trots allt glad… nej, jag är lycklig över att Henrik Larsson fick vinna det här… vinna Champions league innan han lämnar sin karriär som internationellt proffs.
Larsson är värd hela sin vikt i guld. Henrik Larsson är Sveriges bästa spelare genom tiderna. Ingen kan fan ta det ifrån honom. Absolut ingen.
Som sagt, Henrik Larsson är Sveriges fotbollsGud.
Jag älskar dig. Har alltid gjort och kommer givetvis alltid att fortsätta älska dig.
Gårdagskvällen var din. Absolut din och du glänste. Inte Ronaldinho, inte Etoó, ingen annan glänste som du.
Mr. Larsson var stjärnan på Stade de France. Det tyckte även Henry. Barcelona gör en stor förlust nu när Larsson lämnar dem, men Larsson kommer förmodligen alltid ha en bit Barcelona i sitt hjärta.
Igår då klubben som mest behövde honom, då fanns han där. Som en klippa i stormen. En stabil spelare som vänder matchen åt Barca. Han gjorde Barcelona sin sista tjänst och den var storslagen.
En sådan spelare är ovärderlig… nej, en sådan GUD är ovärderlig.
Tack, för fantastisk fotboll Henrik.
Tack för allt.
Grattis Barca.
Grattis Helsingborg.
Efter VM kommer ni ha en Gud i er trupp.
En Gud vi alla älskar.
En Gud vid namn Henrik Larsson.
Svensk fotboll kommer få vänta länge på en liknande spelare.
Eller vem vet... kanske blir vår nästa Gud...
... Jordan Larsson?
Henrik Larssons son.
Guds son.
Vem vet?
Men just nu finns det bara en Gud.
Henrik Larsson.

Varmast,
Fredrik

Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag instämmer till fullo! :)

Postat av: Fredrik

Till Michaela:
Bra! haha...

Må KANON

2006-05-18 @ 11:08:17
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: sanne

hur skulle man INTE kunna älska denna Gud ^^! Vi har en sådan tur som får ha med oss Guden in i VM :D! bra skrivet ;)

2006-05-18 @ 12:00:28
URL: http://sanneandstuff.webblogg.se
Postat av: Emy

Word mister! :D

2006-05-18 @ 12:00:42
URL: http://justfadeaway.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till Sanne:
Precis! Ja, Hoppas vi vinner VM haha... Tack... jag skriver väl hyfsat

Till Emy:
Whh.. va?`Men du gjorde en glad gubbe så det är nog bra... :)

Ha det FINT

2006-05-18 @ 15:45:52
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Emy

Word betyder att man typ... instämmer till fullo.
Om det är en typ som kanske gör något dumt, och så säger någon typ:
"Vilken jävla idiot"
och så tar den människan typ orden ur munnen på mig, för jag tycker precis samma sak, då kan jag säga: "Word"
hahahaha, fattade du nåt? XD

2006-05-19 @ 14:23:39
URL: http://justfadeaway.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Till Emy:
okej, jag fattar. Har bara aldrig hört det tidigare... det avr något nytt.... bra att veta :)

Må KANON

2006-05-19 @ 14:57:54
URL: http://freddan888.blogg.se

Du tänker väl kommentera?

Ditt namn:
Glöm för fan inte bort mig!
Din E-postadress:

Din hemsida:

Dina åsikter:

Trackback